Szerző: Habók Lilla

2016. október 20. 15:53

Gépi tanulást állít a LinkedIn új ajánlórendszere mögé

Mobilon már megjelent az LinkedInen megismert ajánlás (endorsement) új változata. A webes felületre valamivel később érkező funkció segítségével a profilok megtekintői azokat a készségeket látják kiemelve, amelyek számukra fontosabbak. A felhasználók hiteles személyek támogatását kérhetik a készségeik igazolásához.

Megújul a LinkedIn ajánlórendszere (endorsement), hogy a jövőben hitelesebb és relevánsabb összképet nyújtson a profil tulajdonosának készségeiről. A szolgáltatásra már ráfért a ráncfelvarrás, mivel 2012 óta lényegi változtatás nélkül működik, azóta 10 milliárd ajánlást adtak ezen keresztül a felhasználók. Az újítás egyelőre csak a mobilalkalmazásban jelenik meg, de a tervek szerint hamarosan érkezik a funkció webes változata is, a szakmai közösségi oldal teljesen áttervezett verziójával együtt.

A készség-ajánlás eddigi folyamata lehetőséget adott komolytalan vagy teljesen irreleváns címkék megadására is, de a Microsoft kezébe került LinkedIn most igyekszik efölött is visszavenni az irányítást, hogy a bevételt termelő toborzók kezére játsszon. Az oldal adatai szerint a munkaerőt keresők több mint egy percet szoktak tölteni csak ezeknek a készségeknek és a hozzájuk tartozó ajánló személyeknek a böngészésével - ezért is fontos, hogy a releváns információk szerepeljenek a lista tetején.

Változik egyrészt az ajánlások megjelenítése a gépi tanulás algoritmusának lecserélésével és a backend infrastruktúra újratervezésével támogatva. Ezentúl minden felhasználó számára azok a készségek fognak kiemelten előre kerülni a megnézett profilon, amelyek hasznosak a megtekintő szempontjából. A LinkedIn statisztikái szerint a lista tetején szereplő 5 készséget 17-szer többen tekintik meg a többit. A kiemelések az alapján jelennek meg ezentúl automatikusan, ha például az ajánlást közös ismerősök vagy kollégák adták, illetve más olyan felhasználók, akik az adott készségben sok ajánlást kaptak.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az ajánláskérést is megkavarja a rendszer, hogy a releváns személyek kattintását ösztönözze, ráadásul ezzel még több levelet generálhat a postafiókokba - amennyiben nem csak az alkalmazáson belül valósítja meg ezt a funkciót. Ha valaki ajánlásokat szeretne kérni, akkor csak ezt az opciót kell kiválasztani, és már küldi is az értesítőket a LinkedIn az általa relevánsnak vélt felhasználóknak, hogy erősítsék meg a munkakereső személy megadott készségeit.

Több más bejelentést is tett mostanában a LinkedIn a funkció megújítása és a webváltozat áttervezése mellett, amely mind mutatja a változtatási törekvéseket. Egy másik új funkció, hogy a jelöltek diszkréten jelezhetik a toborzók számára, ha új munkát keresnek - ezzel is kedvezve a prémium felhasználóknak. Szeptember végén pedig elindult a LinkedIn Learning e-learning oldal 9 ezer online kurzussal, főleg a 1,5 milliárdért tavaly felvásárolt Lynda.com oktatási platform tartalmaira építve. A cég az oktatásban is üzletet lát, a tartalmak az ingyenes demo után eleve csak a prémium előfizetők számára érhetőek el, a jövőben pedig kifejezetten a vállalatok számára is készülnek majd oktatási csomagok.

A LinkedInnek mindeddig sikerült jól monetizálnia a piacot több mint 400 millió regisztrált felhasználóval és átlag havi 100 millió egyedi látogatóval, de februárban már látszott, hogy lassul a hirdetési üzletág eddigi dinamikus növekedése, és nehéz lesz ilyen ütemben kapaszkodni a továbbiakban. Az erőviszonyok viszont teljesen megváltoztak, mióta a Microsoft 26,2 milliárd dollárért felvásárolta a céget, és természetesen további bevételeket remél, de nem feltétlenül a hirdetésekből. Az eddigi lépésekből a bevételi a források átgondolása olvasható ki, kiemelt figyelemmel a toborzók pénztárcájára, az e-learning portál pedig a vállalati oktatás felé is töri az utat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról