Szerző: Koi Tamás

2015. július 21. 15:42

Papír helyett tabletet írhatnak alá a Telekom ügyfelei

Miközben a szolgáltatócégek, köztük a távközlési szolgáltatók igyekeznek mindinkább az online ügyintézés felé terelni az ügyfeleiket, némelyik cég a személyes ügyintézést is megpróbálja egyszerűbbé, gördülékenyebbé tenni. A Magyar Telekom digitális dokumentum projektje is ezt a célt szolgálja.

Az egyik legelcsépeltebbnek tűnő, marketingesek által előszeretettel alkalmazott frázisra, az "ügyfélélményre" manapság egyre nagyobb hangsúlyt igyekeznek fektetni a távközlési szolgáltatók, ebben a varázsszóban fedezve fel a lehetőségét annak, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól. Itt jutnak kulcsszerephez a különféle ügyfélszolgálati csatornák, illetve a személyes ügyfélszolgálat, ahol a Telekom most a magyar távközlési szektorban egyedülálló megoldással akar kitűnni versenytársai köréből.

Papír helyett üvegre vetve

Bár az ügyfélszolgálati és ügyintézési tevékenységet a legtöbb szolgáltatócég - beleértve a telkókat is - igyekszik a saját, illetve az ügyfél jól felfogott érdekéből a különböző online csatornák (weboldal, mobil app) felé terelni, mindez nem jelenti azt, hogy a személyes ügyintézés különböző fázisait ne lehetne tovább fejleszteni - gyorsítani és olcsóbbá tenni. A Telekomnál idén létrejött projekt pontosan ezt a célt szolgálja, bevezetve az üzletekben a digitális dokumentumok intézményét, egyben lényegesen csökkentve a papírmunka költségét és lassúságát.

A szolgáltatónál a nyár elején létrehozott elektronikusan rögzített aláírással ellátott szerződésekre vonatkozó projekt elindulását alighanem erősen katalizálta, hogy a távközlési cégeknek a hírközlési szerződésekre vonatkozó szigorú szabályozások értelmében ma már adott esetben több tucatnyi oldalból álló szerződéseket kell átnyújtaniuk az ügyfeleknek. Arra azonban semmi nem kötelezi a cégeket, hogy ezt kinyomtatva, ténylegesen is papír alapon adják át az előfizetőknek, más kérdés, hogy eddig egyik cég sem talált megnyugtató megoldást arra nézve, hogy ha nincs kinyomtatott szerződés az ügyfél előtt, akkor mégis hogyan kerül rá a szerződés megkötését hitelesítő szignó a szolgáltató példányára (feltételezve, hogy a szerződés írásban, nem pedig szóban köttetett).

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Telekomnál most üzembe állított rendszer ehhez egy meglehetősen kézenfekvő megoldást választott: az értékesítési pontok egy részében már jelenleg is működnek, a bolthálózat egészében pedig az év végéig fokozatosan élesbe állnak azok a terminálok, melyek lényegében egy stylussal ellátott Samsung tabletből állnak. A megújult szerződéskötési folyamatban az ügyintéző továbbra is a megszokott módon rögzíti a szerződéseket, ám az adatok megadását követően a rendszer nem papírra nyomtatja ki az oldalakat, hanem a tablet kijelzőjére küldi át, ahol az előfizető azonnal el is láthatja kézjegyével a dokumentumot.

Mindenhol leválthatja a papírt

Ezt követően a szerződés bekerül az ügyfél webes felületről elérhető digitális dokumentumtárába, ahonnan bármikor letölthetők a papírok, illetve ha kifejezetten kéri, természetesen a Telekom üzletben is kinyomtatják számára az aláírt szerződést. A szolgáltató illetékesei lapunknak elmondták, a hosszú távú cél az, hogy a jövőben gyakorlatilag minden papíralapú megállapodást helyettesítsen az újfajta aláírási mód, így idővel a mobil előfizetői szerződések és vásárlások mellett az otthoni vezetékes szolgáltatásokra vonatkozóan is igénybe lehet majd venni a rendszert - ígéri a Telekom.

A Magyar Telekom új projektjében a szolgáltató szakemberei mellett több külföldi és magyar cég működött közre. A MobilSign nevű alkalmazást a Profitrade Kft. fejlesztette, illetve fejleszti tovább, ezen felül a Samsung egyedileg kialakított szoftverháttérrel ellátott tableteket biztosított a Telekom számára. Világszinten is igazi kuriózumnak számít, hogy a több száz tabletből álló flotta biztonságos üzemeltetési hátteréről a BlackBerry immár androidos eszközöket is kezelő mobilmenedzsment-platformja, a BlackBerry Enterprise Service 12 gondoskodik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról