Szerző: Dojcsák Dániel

2014. január 8. 16:34

A Google Now inspirálja a Yahoo!-t

A Yahoo vezérigazgatónője a CES-en tartott előadásának jelentős részét szentelte a szórakoztatásnak, amibe beleértendő a hír- és tartalomterjesztés, és akár a koncertek élő közvetítése. A bejelentések közt volt új hírlevél, tévéműsor és okostelefonos nyitóképernyő is.

A Yahoo látszólag nem törekszik arra, hogy technológiai innovációkkal ugorjon a többi webes óriás elé, sokkal inkább a hétköznapi átlagemberek problémáit célozza meg. A bemutatott újdonságok között például ott van egy napi kétszer jelentkező hírválogatás, amiben a Yahoo!-használó amerikaiak összefoglalót kaphatnak a nap legfontosabb közéleti, politikai, gazdasági eseményeiről,  egy másik újdonság egy “okos tévéújság”. Túlzás lenne azt állítani, hogy ezzel csatákat lehet nyerni 2014-ben az internetezők figyelméért folytatott háborúban, de a Yahoo! kitart a tartalom mindenhatósága mellett.

Viszont a cég hirdetési bevételei csökkenő tendenciát mutatnak, úgy, hogy közben a teljes piac és a főbb konkurensek szépen növekednek. A bejelentések között így nem meglepő, hogy a tartalmak gatyába rázása mellett a hirdetéskiszolgáló részen is átdolgozások következnek. Scott Burke, a Yahoo! hirdetésekért felelős alelnöke be is mutatott egy teljesen új, egységesített hirdetési platformot, ami az eddigi Yahoo! Audience, Yahoo! Native Ads, Yahoo! Ad Manager, Yahoo! Ad Exchange rendszereket hozza közös nevezőre. Az eszköztár konszolidációja mellett a hirdetések csoportosítása is változik, mostantól csupán négyféle hirdetési egység van, a natív, közönség specifikusan célzott, prémium és a keresőhirdetés.

Jobb tartalomhoz jobb hirdetés

A megújuló hirdetéskiszolgáló rendszer érinti a Tumblrt is, ahol szintén változik a reklámok megjelenítése. Újdonság a Yahoo! Ad Exchange, ami egy piactér a hirdetők számára, ahol programozottan vásárolhatnak médiát nagyban leegyszerűsítve az egyébként komplex és töredezett piacon való tevékenységet. A felújítás nem belső indíttatású Burke nyilatkozata szerint, hanem közvetlenül a hirdetők visszajelzései alapján kezdték el átdolgozni a rendszert.

A Yahoo! 2013-ban néhány hetente meglepte a közönséget menő webes cégek felvásárlásával, úgy tűnik, erről idén sem tesz le Mayer. A CES-re időzítve máris van egy bejelentés, ami szerint a vállalat felvásárolta az Aviate nevű startupot, ami egy intelligens okostelefonos homescreent fejleszt. Mayer szerint az Aviate jól beépíthető a Yahoo! világába, segítségével a felhasználókhoz személyre szabottan és “okosabban” jutnak el a tartalmak. Például a mobil képernyőjén reggelente automatikusan megjelenhetnek az időjárás-előrejelzés, nap közben viszont nem foglalják a helyet, helyüket pedig például a releváns részvényárfolyamok veszik át.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az Aviate automatikusan kategorizálja az alkalmazásokat és azok tartalmait, emellett pedig a lokációs adatokból, Wi-Fi és GPS információkból, a gyorsulásmérő adataiból és persze az időből automatikusan meghatározza a valószínű kontextust, aminek megfelelően folyamatosan lebegteti az éppen aktuálisan érdekes és hasznos információkat. Nagyjából azt az utat próbálja járni tehát, mint a Google Now, így nem is meglepő, hogy a Yahoo! számára is felvásárlási célponttá vált egy ilyen megoldás. Az Aviate is igyekszik megismerni használójának szokásait és alkalmazkodni is azokhoz.

Okos homescreen

Az Aviate a Now-hoz hasonlóan csak Androidra érhető el, ami a felvásárlás után sem fog változni, az viszont a kijelentésekből biztos, hogy a Yahoo! idei androidos stratégiájának ez lesz a középpontjában. A felvásárlásról pénzügyi adatok nem kerültek nyilvánosságra, de a startup korábban 1,8 millió dolláros tőkebefektetést gyűjtött már össze. A Yahoo ezzel a vétellel kényeztetheti majd közel 400 millió havi mobilos látogatóját. Érdekes módon a CES-en nem került szóba a Yahoo! Messenger megújítása, pedig ezen a téren minden más szereplőtől jelentősen lemaradt mostanra az amerikai vállalat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról