Szerző: Hlács Ferenc

2013. szeptember 9. 10:13

Zöld utat ad az e-rendszámtábláknak Kalifornia

Kalifornia engedélyezte az elektronikus rendszámtáblák tesztüzemét. Az e-papír kijelzőkön a hatóságok távolról tüntethetik fel, ha a jármű biztosítása lejárt, vagy ha az illetéktelen kezekbe került. A készülékek kinetikus és napenergiával üzemelnek, és leghamarabb 2017-ben tűnnek majd fel az utakon.

Úgy látszik Kalifornia állam mindent megtesz, hogy élen járjon az autós innováció támogatásában: tavaly az utakra engedte a Google sofőr nélküli autóit, most az elektronikus rendszámtábla használatát is engedélyezte. A technológia a hagyományos rendszámtáblát egy kijelzővel helyettesíti, amin a megszokott adatok mellett a kormányzat is közzétehet információkat, például ha a jármű biztosítása lejárt, a sofőr jogosítványát felfüggesztették, vagy akár kiírhat egy “lopott” feliratot, amennyiben az autó illetéktelen kezekbe került. A koncepció nem csak a hivatalok dolgát könnyíti meg, annak segítségével az autó tulajdonosának is elég lesz online kitölteni a megfelelő kérvényeket például a rendszám megváltoztatásához, és mire kiér a garázsba, járművén már az új azonosító szerepel.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az új generációs rendszámtábla egyik változatát a Compliance Innovations nevű vállalat ajánlotta fel, amely egy e-papír kijelzőt működtetne az autó rezgéseiből nyert kinetikus energiával, valamint napelemek segítségével. A készülék energiaigénye ugyanis minimális, a cég szerint kijelzői akár tíz évig is megőrzik a feliratot töltés nélkül. Azt egyelőre nem tudni, hogy a digitális rendszámtáblákat pontosan milyen védelemmel látják majd el, a hamis adatok feltüntetése ellen.

A kezdeményezés érthető okokból a magánélet tiszteletben tartásával kapcsolatos problémákat is felvet, így a kijelzők eleinte a regisztrált járművek mindössze 0,5 százalékára kerülnek majd fel, az összegyűjtött adatok pedig a megfelelő regisztrációt érintő információkra korlátozódnak. A frissen aláírt határozat ráadásul azt is kimondja, hogy a tesztüzem során a járművek mozgásáról, pozíciójáról illetve használatáról az “e-rendszámokat” követő részlegek semmilyen adatot nem kaphatnak, vagy tárolhatnak. A program megvalósulására, Kalifornia lakosainak egy darabig még várni kell, az ugyanis 2017-ben kerülhet leghamarabb az utakra. A koncepcióval kapcsolatban már Dél-Karolina és New Jersey is érdeklődik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról