Szerző: Dojcsák Dániel

2012. január 5. 14:55

Igazi boltokban is lehet PayPallal fizetni

Nagy dologra készül a PayPal, az internetről beköltözik a való világba: fizikailag is létező üzletekben is lehet majd a PayPal fiókon keresztül vásárolni. Ezzel a lépéssel a PayPal, illetve a tulajdonosa, az eBay egy olyan harcmezőre lépett be, ahol már eddig is igen nagy volt a tülekedés.

Az NFC-technológia sok új lehetőséget hoz az adatátvitelben is és a fizetési rendszerek használatában is. A nagy kártyatársaságok mellett a bankok, platformszolgáltatók, telekommunikációs cégek, készülékgyártók is beszálltak abba a “székfoglalós játékba”, ami 2011-ben kezdődött idén is folytatódik. A mobilos fizetés magasabb technológiai szintre emelésének egyik célja, hogy az eddig a kis összegű fizetésekre tartott készpénzt is elektronikusan tárolják az emberek, másrészt az, hogy a pontgyűjtő programok (pl. Supershop, Smart) által lehetővé tett vásárlókövetés minden korábbinál alaposabb legyen. Ez utóbbival a hirdetések extra célozhatóságot kapnak, az ajánlatok valóban személyre szabhatóak.

A kérdés, hogy az új generációs mikrofizetés porondjára kik férnek majd fel. Az Egyesült Államokban jelenleg a Google Wallet, az Isis, a Square és még néhány másik szereplő számít erősnek, ebbe a mezőnybe száll be az online fizetésben szinte szabványnak számító PayPal. A háttérrendszer már rendelkezésre áll, az NFC-képes okostelefonok pedig a felhasználói oldal hardverkérdését is megoldják. A vásárláshelyi elfogadás, a hálózat kiépítése ennél nagyobb feladat, valószínűleg az első fázisban csak bizonyos amerikai nagyvárosokban lesz elérhető.

Hirdetés + fizetés

A témában a PayPal által tavaly felvásárolt Where nevű startup vezetője, Walt Doyle nyilatkozott: szerinte a mobilos fizetés kapcsán vívott háborúban a kulcs az lesz, hogy ki tudja leghatékonyabban behúzni a vásárlókat az utcáról. A Where egy helyalapú hirdetési hálózatot üzemeltet, ami a kereskedők kezébe egy olyan eszköztárat ad, amivel könnyebben becsalogathatják a vevőket a bolt ajtaján.

A Where hálózatát használó boltokban pedig hamarosan már a teljes tranzakció végigvihető lesz egy kényelmes, integrált rendszeren, hiszen ezeken a helyeken biztosan elérhető lesz a PayPal hamarosan érkező mobilos fizetése. A folyamat így nem csak a fogyasztónak, de a kereskedőnek is érdekes lesz - az eddigi projektekben általában a kereskedők ösztönzése méltatlanul elfeledett téma volt. Doyle szerint “ha csak a fizetést erőlteted anélkül, hogy ajánlatokkal vagy hirdetéssel egészítenéd ki a tranzakciós folyamatot, akkor az egyszerűen nem lesz csábító sem az elfogadói, sem a fogyasztói oldalon”.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Tavaly, amikor a PayPal felvásárolta a Where-t, többen azt gondolták, hogy a fizetési megoldást nyújtó PayPal egyszerűen csak beszáll a helyi ajánlatok piacára, így pozitív meglepetés, hogy a Where-t végül egy stratégiailag kulcsfontosságú pozícióban használta fel az új tulajdonos. A megközelítés persze sántíthat, ugyanis a Where csak az első lépést teszi meg, beviszi a vásárlót a boltba, de ott egyáltalán nem biztos, hogy PayPallal fog fizetni. Mindenesetre a körforgás akkor teljes, a modell akkor működik hatékonyan, ha a hirdetés hatására létrejövő vásárlás részletei is bekerülnek a PayPal adatbázisába, amivel tovább finomítható a személyes ajánlórendszer.

Sokkal több kell

Ráadásul nem elég a normál bankkártya előnyeit felmutatni, mert azzal még senkit nem lehet átcsábítani, ha a PayPal komolyabb szereplővé szeretne válni ezen a piacon, akkor sokkal többet kell adnia, mint amit a MasterCard, Visa vagy a Google. Az időzítés azonban nagyon jónak tűnik. Doyle szerint 2012 a mobil fizetések szempontjából az az év, mint ami 2008 volt a helyfüggő szolgáltatásoknál. Idén már szükségszerű a fogyasztói elfogadtatás és a kereskedői oldal bevonása is, de ez még nem az az év lesz, amikor a kritikus növekedés megtörténik. Idén csak elkezdődik ennek a területnek a belakása, de 2012-ben nagyon sok mindent fognak megtanulni a szereplők.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról