Szerző: Vörös Péter

2001. június 15. 10:23

A vállalatok nem lesznek hajlandóak sokkal többet fizetni a 3G telefonokért és szolgáltatásokért

[Bloomberg, Yahoo] A kábeltelefon ipar igen jelentős összegeket áldozott a harmadik generációs mobiltelefon szolgáltatásokra, egyedül Európában több, mint 100 milliárd $-t költöttek a licencekre, de egy friss felmérés szerint a vállalati felhasználók nem nagyon akarnak sokkal többet költeni a 3G-re, mint a jelenlegi hangszolgáltatásokra.

A Gartner piackutató cég márciusi mobil és drótnélküli konferenciáján közel 200 nagyvállalati felhasználó közül a megkérdezettek 54%-a válaszolt úgy, hogy a következő generációs drótnélküli adatszolgáltatásokra 10-20%-kal hajlandók többet fizetni a mostani hangszolgáltatásokhoz képest. A piackutató cég szerint ez azt jelenti, hogy kiadás növekedés havonta és felhasználónként 15-30$, ha az átlagos előfizető 150$-t költ a hang szolgáltatásra.

Sok szolgáltató szeretné a díjakat legalább 50%-kal emelni, ennek ellenére a felmérésben megkérdezettek mindössze 9%-a volt hajlandó 30-50%-kal többet költeni a 3G szolgáltatásokért. Phillip Redman, a Gartner hálózati részlegének kutatási igazgatója szerint a szolgáltatóknak jelentős erőfeszítéseket kell tenniük annak érdekében, hogy sokkal több értékű 3G szolgáltatást nyújtsanak az előfizetőknek, ugyanis csak így érhetnek el a jelenleginél jelentősen nagyobb díjbevételeket.

A japán mobiltelefon-szolgáltató, az NTT DoCoMo május 30-án bemutatta a FOMA elnevezésű harmadik generációs szolgáltatásának próbaüzemét. Egyelőre 3300 vállalati és lakossági felhasználó részesülhet abban a szerencsében, hogy kipróbálhatják az új technológiát, amelynek révén olyan szolgáltatások is elérhetőek lesznek, mint a videokonferencia és gyors (384 kbps-os) internet-hozzáférés.

Az ipar abban bízik, hogy a GPRS-alapú szolgáltatások felkeltik a fogyasztók érdeklődését még a 3G szolgáltatás beindulása előtt, bár a Gartner tanulmány adatai szerint elég nehéz dolguk lesz a szolgáltatóknak a téren, hogy több hozzáadott érték ellenében jelentősen magasabb bevételekhez jussanak, mint jelenleg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról