:

Szerző: HIRDETÉS

2020. október 12. 09:20

Cisco AppDynamics: átláthatóság az utolsó sor kódig

A különböző mobil- és okoseszközök robbanásszerű elterjedésével az app economy, azaz az alkalmazásalapú gazdaság is egyre nagyobb teret hódít, mára az üzleti és a magánélet szinte minden területét célba veszi valamilyen mobil, asztali vagy akár webes alkalmazás. Ezt a trendet a globális koronavírus-járvány által kikényszerített digitalizáció a vállalati szegmensben különösen felgyorsította - ahhoz azonban, hogy egy-egy cég a fejlődéssel megfelelő minőségben, kiemelkedő digitális ügyfélélmény mellett tudjon lépést tartani, megbízható és átlátható alkalmazás-infrastruktúrára van szükség.

A Cisco előrejelzései szerint már jövőre az emberiség nagy része, mintegy 6,3 milliárd ember használ majd appokat, 2023-ban pedig globálisan közel 300 milliárd mobilalkalmazást töltenek majd le - míg 2018-ban ez az érték 194 milliárd volt. Nem csoda, hogy a vállalati digitalizáció egyik legfontosabb kérdése is az, hogy milyen alkalmazásokra van szükség az üzleti folyamatok megújításához.

Természetesen az appok minősége is kulcsfontosságú, legyen szó mobil vagy egyéb platformot célzó szoftverről, egy nem megfelelően működő alkalmazás komoly problémákat okozhat a vállalatok életében. Az akadozó, lassú szoftverekben minden 100 milliszekundum késés 1 százalékkal csökkenti a potenciális eladásokat, a vállalatoknál tapasztalt nem tervezett leállások 48 százaléka mintegy 100 ezer dollárjába került az érintett cégeknek - 22 százalék esetében pedig a félmillió dollárt is meghaladta ez az összeg.

pic_4

REFLEXBŐL AZ ALKALMAZÁSOKHOZ NYÚLUNK

A Cisco AppDynamics legfrissebb App Attention Index kutatása szerint a digitális szolgáltatások használata mára egyfajta automatizmussá, „digitális reflexszé” vált az emberek többségénél: korábban a fogyasztók tudatos mérlegelést követően döntöttek arról, hogy egy feladathoz digitális szolgáltatást használjanak-e, mára azonban a válaszadók döntő többségénél (71%) szinte ösztönösen digitális megoldásokhoz nyúl a mindennapok során.

A felmérés szerint a felhasználók nem túl elnézőek, ha egy alkalmazás nem működik megfelelően, 49%-uk szinte azonnal a riválisokhoz fordul, sőt, 63% aktívan megpróbál másokat is lebeszélni az adott szolgáltatás használatáról anélkül, hogy esélyt adna a vállalkozásnak a korrekcióra. A cégeknek a következő években tehát kiemelt figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy a fogyasztók nem tolerálják, sőt büntetik a bonyolult, lassú és átlagos digitális élményt. Ezért az alkalmazásokhoz kapcsolódó valós idejű adatelemzés, a szűk keresztmetszetek megtalálása és az azonnali beavatkozás kritikus fontosságú tényezők lesznek.

A COVID-19 világjárvány nem meglepő módon tovább súlyosbítja a helyzetet, az IT-szakemberek körében is: a tanulmány szerint a home office-ra történő globális átállás komoly terhet helyezett a szakértőkre, 61%-uk beszélt arról, nagyobb nyomás alatt dolgozik, mint korábban, a válaszadók 64%-ának ráadásul a vírushelyzetben új munkaköröket is el kellett látnia.

A megkérdezettek 81%-a egészen odáig megy, pályafutása során a járványhelyzet okozta az eddigi legnagyobb technológiai kihívást, 66% szerint pedig a krízis a vállalatuk digitális stratégiájának gyengeségeire is rávilágított - ezeket ugyanakkor a szokottnál gyorsabban sikerült a kényszerhelyzetben orvosolni, a digitalizációs projektek a felmérésben részt vevő szervezetek 74%-ánál a korábbi akár egy éves időszak helyett hetek alatt jóváhagyást kaptak. Ugyanígy a végrehajtás is jóval tempósabb lett, 71% szerint hónapokról hetekre csökkent annak ideje. A várakozások szerint ugyanakkor a gyors, spontán lépéseket a járvány jelenlegi szakaszában már a hosszútávú stratégiai döntések váltják fel.

APPDYNAMICS: ÁTLÁTHATÓSÁG AZ ALKALMAZÁSOK ÖKOISZISZTÉMÁJBAN

A fenti problémákra, illetve a következő időszakok kihívásaira ad megoldást a Cisco, illetve a vállalat által 2017-ben felvásárolt AppDynamics a Cisco portfólióval kiegészítve, amely egységes rálátást kínál a céges hálózatra, az adatközpontok és alkalmazások működésére és biztonságára. Az AppDynamics segítségével a vállalatok minden sor kód felhasználói élményre, illetve az adott app teljesítményére gyakorolt hatását nyomon követhetik – mindezt a Cisco egyéb szolgáltatásaival kiegészítve a vállalati infrastruktúra immár minden szintjét transzparenssé teszi. Ehhez párosul a Cisco által idén nyáron akvirált ThousandEyes felhős adatelemző platformja, amely valamennyi céges hálózatot átláthatóvá tesz.

appd2

A nagyvállalati informatikai rendszerek ma már rendkívül összetettek lehetnek, megértésük azonban alapvető fontosságú a vállalat számára bevételt termelő alkalmazások hatékonyságának biztosítására. Az NTT Magyarország Kft. mint az AppDynamics kiemelt partnere, szolgáltatásai révén átláthatóságot biztosít a multi-domain környezetekben is. Emellett az AppDynamics bevezetésével tovább segíti az alkalmazások hibáinak, teljesítménycsökkentő tényezőinek intelligens feltárását, vagy akár predikcióját. A szolgáltatáscsomag műszaki és üzleti teljesítményindikátorokat is kínál, összevont felületen on-prem és felhős környezetekre egyaránt.

Az AppDynamics a népszerű vállalati appok legnagyobb részével bevethető, az SAP HANA-tól az elterjedt konténeres környezeteken a népszerű adatbázisokig. A kinyert adatok meglévő appok teljesítményének optimalizálása mellett az alkalmazások esetleges újraírásában is rendkívül hasznosak lehetnek.

pic_3

A funkciópaletta más Cisco termékekkel tovább bővíthető, amelyekkel az AppDynamics gördülékenyen együttműködik. Ha például egy hiba fizikai vagy virtuális erőforrásokra vezethető vissza, a Cisco Workload Optimization Manager integrációjával pontosan kimutatható, hol gyökerezik, és hogyan orvosolható az adott probléma. Hálózati fennakadások esetén pedig a Cisco Application Centric Infrastructure integráció jöhet kapóra, amely az incidens helyét és típusát másodpercek alatt azonosítja.

A nagyvállalati digitális fejlesztések kulcsterületét tehát a felhasználói élmény javítása jelenti, mind az ügyfelek, mind a vállalat saját munkatársainak esetében. Legyen szó a weboldalak kiugró forgalmának kezeléséről (ami a Cisco kutatása szerint a válaszadók 81%-ánál probléma), az alkalmazások teljesítményére és felhasználói hatásaira vonatkozó adatok és átláthatóság hiányáról (80%) vagy a problémamegoldáshoz szükséges idő menedzseléséről (70%). A Cisco az AppDynamicsszal gyors és kiterjedt megoldást ígér a kihívásokra - illetve jó rálátást a hosszú távú döntések meghozását segítő információkra.

Mind Magyarországon, mind nemzetközileg az NTT az elsők között kezdett az AppDynamics szakértelem felépítésébe és a termék forgalmazásába – és persze annak felhasználói között is ott van. Az NTT és a Cisco ma már mintegy 25 éves partnerségre tekint vissza, az NTT hazai irodája pedig a viszonteladói szerepe mellett kiterjedt konzultációs szolgáltatásokat is kínál az érdeklődő ügyfeleknek. További információkért érdemes felkeresni az AppDynamics weboldalát.

[A Cisco megbízásából készített, fizetett anyag.]

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 19:33

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.