Szerző: HIRDETÉS

2018. augusztus 14. 13:13

Le kellene számolni a sztereotípiával, hogy a "videózás luxus"

Nagyon sok magyar cég még mindig nem építette be a videokonferencia lehetőségeit a mindennapokba, pedig ezzel a gyors kommunikációs formával pénzt lehet spórolni, és az információt is hatékonyabban lehet továbbítani. A Ciscónál egyszerre érhető el minden fontos eszköz és szolgáltatás a videós és webes megbeszélésekhez.

A magyar piacon sok cég még mindig úgy gondolja, hogy "videózni luxus", vagyis csak a vezérigazgató kiváltsága lehet - árulta el az egyik legnagyobb kihívást Németh Zoltán, a Cisco kollaborációs eszközök üzletfejlesztési vezetője. Az általánosan elterjedt vélemény ellenére viszont mostanra a videokonferencia megoldások már széles közönség számára elérhetővé váltak, például a felhős Webex akár több száz TelePresence résztvevőt is képes Full HD-ben mutatni, de a megbeszéléshez a videóeszközök mellett lehet csatlakozni laptoppal vagy okostelefonnal is. Ráadásul a videós eszközök és a szolgáltatások segítségével pénzt is lehet spórolni. A videó használatával többek között csökkenthető az utazási költség, nő a megbeszélések hatékonysága, az információk elérhetősége, csökken a megbeszélések előkészítésével, szervezésével eltöltött idő. További pozitív hozadék, hogy a munkatársak szabadabban eldönthetik, hogy honnan kapcsolódnak be a megbeszélésekbe, ami jelentős motivációs tényező. Ráadásul a szükséges irodaterület meghatározásánál egyre több cég kalkulál a dolgozók rugalmas munkavégzésével, ezzel az ingatlanköltség is csökkenthető.

Mindehhez hozzájárul az a trend, hogy mostanra a "fix összeállítású csapatok ideje lejárt", ehelyett a munkatársak már inkább virtuális teamekben dolgoznak, földrajzilag elosztott környezetben akár a világ minden tájáról. Az irodákban is a projektszerű csapatok működése a jellemző, melyeknek gyakran tagjai külső szereplők is: ügyfelek, partnerek, konzultánsok. Márpedig ezek a helyzetek megkövetelik az olyan eszközöket, amelyek kifejezetten a csapatmunkához illeszkednek. Az információ eljuttatási módja formájában és sebességében is kritikussá vált, így a vállalati belső és külső kommunikáció például az emailtől a chat és a videó felé tolódott. A Cisco kínálatában ezek a megoldások hardveres és szoftveres formában is elérhetők - a szolgáltatások mellett a szükséges eszközökkel együtt.

cisco_webex_videokonferencia

A technológia egyre inkább a felhős megoldásokat támogatja, amelynek számtalan előnye van. Egy telepített megoldás az indulás pillanatában hozza a legmagasabb szolgáltatási színvonalat. A felhős változat ugyanakkor nem köt le üzemeltetői erőforrásokat, nagyobb a funkciógazdagság, és az új funkciók azonnal elérhetők a felhasználók számára. Ráadásul a cloud alapú rendszerek biztonsági szintje tipikusan magasabb is, mint az on-premise megoldásoké. A helyben futtatott szoftvereknél ugyanis hiába érhetőek el a biztonsági funkciók, sajnos ezeket az üzemeltetők nagyon kis százaléka kapcsolja be, mert sok konfigurációs erőforrást és emellett komoly biztonsági szakértelmet is igényelnének - jegyezte meg Mihályfi Márton, a Cisco mérnök tanácsadója. A publikus felhő mellett azonban a vállalat különböző hibrid felhő alapú megvalósításokat is támogat, így például a biztonsági kulcsok kezelése akár a felhasználó saját hatáskörében megvalósítható.

A vállalatok egyre inkább igénylik az előfizetéses alapú árazási és szolgáltatási modelleket a hagyományos szoftver licensz vásárlásokkal szemben, s e trend hazánkban is kezd meghonosodni. Erre ad lehetőséget a Cisco Collaboration Flex Plan előfizetéses modellje, melyben az ügyfelek teljesen szabadon beállíthatják, hogy milyen kollaborációs szolgáltatásokra szeretnének előfizetni, illetve ezek közül mit szeretnének on-premise vagy felhős környezetben futtatni. A megrendelést követően a felhős megoldások 48 órán belül már használhatóak is, amelyet ezt követően havidíj formájában kell fizetni, nagyobb induló költségek nélkül. A cloud további előnye, hogy míg az előfizetés tart, addig az ügyfelek minden új frissítést megkapnak, a fejlesztők az új komponenseket is távolról plusz díjak nélkül beépítik a rendszerbe. Az audio-video hívások kezelésén túl jelenleg a kínálatból a csoportmunkát támogató Webex Teams és az eseményszervezést támogató Webex Meeting érhető el, de hamarosan a tavaly októberben felvásárolt BroadSoft, kisvállalatok számára is könnyen megfizethető hostolt contact center megoldása is bekerülhet a csomagba - tette hozzá kérdésünkre a kollaborációs eszközök üzletfejlesztési vezetője.

A vállalat célja lényegében az, hogy a virtuális konferenciákat az előkészületektől egészen megbeszélést követő időszakig támogassa. Azaz ne legyenek kompatibilitási problémák, a szolgáltatások illeszkedjenek a meglévő készülékekhez - például a Webex Share képes kitenni a megbeszéléseket tetszőleges képernyőre -, bármilyen eszközzel lehessen csatlakozni, akár külsős projekttagoknak is, és egy gombnyomással létrejöhessen a beszélgetés, illetve könnyedén lefoglalható legyen a tárgyalóterem. A tárgyalások közben fontos cél, hogy minél jobb legyen a képminőség, miközben például whiteboardon rögzíthető legyen a tartalom, amelyet a megbeszélést követően könnyedén el is lehet menteni, és tovább szerkeszteni a Teams csoportmunka támogató szolgáltatással.

cisco_webex_AIÍgy változtatja át a mesterséges intelligencia fokozatosan a csapatmunkát

Hogy miben lehet még tovább fejlődni? Az automatizált megoldások, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia fokozatosan épül be a Cisco termékeibe, de már a kezdeti fázisa jelen van, így például a legtöbb termék már képes éppen a beszélőre irányítani a kameraképet vagy kiszűrni a nem releváns zörejeket. A közeljövőben a Webex Assistant viszont még ennél is több dologban fogja segíteni a munkát, például szóbeli irányítással behívni új résztvevőket a megbeszélésbe, vagy akár emlékeztetőt készíteni és kiküldeni. A virtuális asszisztens képessége természetesen a háttérintegráción is nagyban múlik, de a Cisco fejlesztői is mindent megtesznek, hogy az automatizálással a virtuális konferencia használata még egyszerűbb és gördülékenyebb legyen, a csapatmunka mostani kihívásaihoz és trendjeihez alkalmazkodva.

[A Cisco megbízásából készített anyag]

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról