Szerző: Habók Lilla

2017. május 25. 16:25

Bolti vásárlásokat kezd mérni a Google Attribution

Igyekszik leszámolni az eddigi "utolsó kattintásos" méréssel a vállalat, amely csak azt mutatja, hogy a vásárló konkrétan honnan érkezett a vásárlófelületre. Ehelyett minden eszközt és marketingcsatornát, illetve a bolti vásárlásokat együttesen méri.

Bejelentette a Google az ingyenes Attribution szolgáltatás béta verzióját, amely összetettebb képet tud adni a kereskedőknek a vásárlóik szokásairól a vállalat ígérete szerint. Arról nemrég bővebben is írtunk, hogy a felhasználók jellemzően különböző digitális eszközökről bonyolítanak le egy-egy vásárlási folyamatot, például egyre inkább jellemző, hogy asztali gépen böngésznek a termékről, majd azt mobilról vásárolják meg.

A Google Attribution a cég saját szolgáltatásai alapján képes az eszközöket, a marketinges csatornákat, köztük a YouTube videókat is mérni, és összevetni az adatokat a boltokban történő vásárlással a banki adatok és az üzletek saját adatai, például hűségkártyák alapján. Az adatvédelemmel kapcsolatban igyekezett megnyugtatni a vásárlókat a vállalat, hogy a Google sem lesz képes egyénenként beazonosítani őket, de a többi partner sem fog egyszerre minden adathoz hozzáférni.

Így a hirdetők viszont a valóshoz közelebbi képet kaphatnak arról, hogy a reklámköltésük mennyire térült meg. Az eddig használt "utolsó kattintásos" mérés, azaz hogy a vásárló végül honnan rendelte meg a terméket vagy a szolgáltatást, nem árul el túl sokat a folyamatról vagy a hirdetési költség megtérüléséről, nem tükrözi az emailek, display hirdetések, keresésekben megjelenő hirdetések, videós megtekintések hatását. "A legtöbb ember nem csak rákattint és megvásárolt egy terméket" - foglalta össze Sridhar Ramaswamy, a Google hirdetésekért felelős igazgatóhelyettese.

Több mint 5 milliárd boltot vizsgált meg a Google világszinten a bejelentés szerint, és ez alapján azt állapította meg, hogy a hirdetésre kattintók 25 százalékkal nagyobb eséllyel fognak valamely hagyományos üzletben vásárolni. Ezt a folyamatot ellenőrizhetik majd a kereskedők és más hirdetők is az Attribution rendszeren keresztül, amelyhez nem kell semmilyen plusz kódot hozzáadniuk az oldalukhoz, és az ingyenes szolgáltatásba integrálhatják a különböző Google-felületekről származó adataikat.

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

A rendszer három különböző folyamatrészből áll, amellyel a vásárlások követhetőek. Első lépésként egyesíti azokat az adatokat, amelyek az AdWords, Google Analytics és DoubleClick szolgáltatásokból érkeznek. A kereskedő különböző attribúciós modellezést használhat az adatok elemzéséhez, ebből látható, hogy melyek segítették a konverzió növelését vagy pedig nem játszottak benne szerepet - vizsgálható ilyen formában a több eszközös vagy a több csatornás vásárlás. Ezenkívül megtekinthető a statisztika adatvezérelt változata, amely gépi tanulással határozza meg, hogy a vásárlási folyamat során melyik lépésre mekkora összeget érdemes szánni - az alapján, hogy összeveti a konverziót a végül nem vásárló látogatók vásárlási lépéseivel. Végül az Attribution visszaküldi a vásárlás eredményét a jelentéskészítéshez és az optimalizációhoz.

A Google törekvései az Attribution létrehozására az Adometry 2014-es vásárlásáig nyúlnak vissza a TechCrunch szerint, amely kifejezetten a marketing hatásának mérésére fókuszáló startup volt. Ezt követően a Google Analytics 360 csomagba épült be Attribution 360 néven, majd az elmúlt két évben a fejlesztők az egyszerűsítésére és a Google más szolgáltatásaihoz való illesztésére készültek. Maga az Attribution alapötlete és az "utolsó kattintásos" mérés gyakorlatának megszüntetése nem egyedülálló, ilyen lehetőséget kínál többek közt az Adobe Marketing Cloud vagy a Bloomberg megjegyzése szerint a Facebook is, amelynek nagy előnye a közösségi háló a Google-lel szemben.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

7

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.