Szerző: HIRDETÉS

2017. március 22. 14:54

Hogy ne legyen többé ijesztő egy informatikai hiba!

A gyorsan és hatékonyan működő, átlátható és értelmezhető IT szolgáltatásirányítási rendszer nélkül bármilyen IT szervezet könnyen elfáradhat és még a legegyszerűbb csomó kioldása is megoldhatatlannak tűnő, hosszú és értékes órákat, akár napokat igénylő feladatnak tűnhet.

Egy nagyvállalat informatikai rendszerére gondolva könnyen vizionálhatunk magunk előtt egy olyan képet, amely a néhány évvel korábbi, vezeték nélküli világ előtti időket idézi: kusza, összegubancolódott kábelek tömegei, amelyekre varázslatos módon kerültek gordiuszinak tűnő, kibogozhatatlan csomók. Ez pedig könnyen vezethetett oda, hogy ügyfeleink hibabejelentései számukra végtelennek tűnő, megmagyarázhatatlan ideig keringtek az informatikusok között. Az informatikai hibabejelentés egy rémisztő lépés. Volt. A GPitiner rendszer pont abban segít, hogy rövid idő alatt egy könnyen értelmezhető, átlátható képet kapjunk az IT szervezet munkáinak állapotáról, kapacitásairól és erőforrásairól. A korábban csomónak tűnő gubanc pillanatok alatt válik egyetlen mozdulattal kioldható ártalmatlan masnivá.

A GPitiner alkalmazás olyan módon fésüli át az informatikai üzemeltetési feladatainkat, amelynek eredményeként a rendszer irányítása szinte egy egyszerű stratégiai játék kezeléséhez lesz hasonló. A könnyű és gyors átláthatóság a hatékony működés egyik kulcsa: nem ritkán életbevágóan fontos az, hogy a lehető legrövidebb időn belül a legpontosabb választ tudjuk adni a felmerülő kihívásokra. Mindenki célja az, hogy a bejelentést követően a leghamarabb elhárítsanak egy adott hibát - hiszen ma már közel sincs annyi időnk, mint korábban.

[+]

A szoftver képes arra, hogy automatikusan kiossza és ütemezze a feladatokat, így kivédve a rendszerből az emberi tévedéseket. Figyeli a határidőket, figyeli a költségeket, a hibabejelentéseket, de még a munkaidőt is nyilvántartja. A szolgáltatási folyamatokat követő monitoring rendszer munkája egy egyszerűen értelmezhető, átlátható képet ad nekünk a szervezet munkájáról és állapotáról. Ráadásul mindezt az okostelefonunkon is elérhetjük és azonnal beavatkozhatunk ott, ahol épp a legszükségesebb.

Természetesen ezzel egyidőben az is láthatóvá válik számunkra, hogy az informatikai szervezetünkben hol nem használjuk ki megfelelően a rendelkezésünkre álló erőforrásokat. Egy sok száz főt megmozgató, ezernyi ügyféllel és még több felmerülő problémával szembenéző vállalatban rengeteg apró hiányosság adódhat össze, amelyek együttesen már a költségeinkben is fájdalmas mértékben válnak kimutathatóvá. Láthatjuk, hogy mely dolgozóinkat terheljük le túlzott mértékben és kik azok, akiket még inkább be kellene vonnunk egyes feladatokba. Egyszerűen mérhetővé válik a munkatársak hatékonysága.

A rendszer méri a bizonyos feladatokra igénybe vett erőforrásainkat, figyeli a határidőket és automatikusan a legoptimálisabban tervezi és ütemezi a folyamatokat. Így elkerülhetjük a csúszásokat, félreértéseket úgy, hogy nem kell ehhez jobban leterhelnünk senkit. Felhasználóink ezzel egyidőben nyomon követhetik a bejelentéseiket. Például, ha valakinél felmerül egy informatikai probléma és ezt jelzi az IT felé, akkor onnantól kezdve valós időben figyelheti azt, hogy kihez került az adott feladat és előreláthatólag mennyi időt vesz igénybe annak megoldása.

A gyorsan és hatékonyan működő, átlátható és értelmezhető IT szolgáltatásirányítási rendszer nélkül bármilyen IT szervezet könnyen elfáradhat és még a legegyszerűbb csomó kioldása is megoldhatatlannak tűnő, hosszú és értékes órákat, akár napokat igénylő feladatnak tűnhet. Ami nem csak időbe, de pénzbe is kerül.

További tudnivalókért látogasson el a GPitiner weboldalára!

[A Microsoft Magyarország megbízásából készített anyag.]

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról