Szerző: Voith Hunor

2015. augusztus 7. 14:05

Az Adidashoz került a Runtastic

Újabb állomáshoz ért a fitneszszolgáltatások piaci konszolidációja. Az Endomondo és a MyFitnessPal után most a szintén nagyon népszerű Runtastic került új tulajdonoshoz egy több százmilliós üzlet keretében.

Újra elkelt a Runtastic, a világ egyik legnépszerűbb fitneszszolgáltatása. A vevő ezúttal az Adidas, a világ második legnagyobb sportszergyártója, amely 220 millió eurót fizetett az osztrák gyökerekkel rendelkező cégért. Az üzletre mindössze közel két évvel azután került sor, hogy a Runtasticban többségi tulajdont szerzett egy „területidegen” vállalat, a német Axel Springer kiadóvállalat.

A médiaóriás akkor mintegy tízmillió euró körüli összegért vásárolta meg a számára teljesen portfólióidegen, 2009-es alapítású cég 50,1 százalékát, így most jókora nyereséggel szállhatott ki belőle. Az üzletet akkor sokan nem tudták mire vélni, hiszen az Axel Springer és a Runtastic tevékenysége még érintőlegesen sem találkozott. Utólag elmondható, hogy azoknak lett igaza, akik tisztán befektetésnek minősítették a tulajdonszerzést, mondván, a viselhető eszközök és a „quantified self” mozgalom (melynek keretében az emberek egyre több adatot gyűjtenek életvitelükről és azt később objektív döntési alapnak használják) terjedése nagyon kelendővé teszi majd a korán indított, bizonyítottan népszerű szolgáltatásokat.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Azt, hogy az Axel Springer nem tett rossz lóra, a főbb mérőszámok alakulása is jól mutatja. A médiavállalat a fitneszszolgáltatást 25 milliós felhasználói táborral vette át, ami az azóta eltelt idő alatt közel háromszorosára, 70 milliósra hízott. Különösen fontos, hogy ez a szám valódi, rendszeresen aktív, a sportra az idő mellett többnyire pénzt is áldozni hajlandó felhasználókat takar.

Ez a legfőbb ok, ami miatt a Runtasticból több százmillió euró értékű vállalkozás lett – az Adidas ugyanis bevallottan potenciális vásárlókat vett magának, akiket reményei szerint a szolgáltatásokon keresztül könnyen elérhet majd egyéb, fizikai termékeivel. A sportszergyártónak egyébként a hagyományos sportruházat, sportszerek és egyéb kiegészítők mellett már van saját viselhető- és okoseszköz termékcsaládja is, melyben a szokásos karperec és óra mellett okoslabdát is kínál, természetesen a hozzá való statisztikai alkalmazással együtt.

A cég appjainak letöltésszáma is hasonló növekedést produkált, 50 millióról 140 millióra, a közel kéttucat alkalmazás közül pedig többnek is akad nem csak iOS-es és androidos, de Windows Phone-os vagy akár BB 10-es változata is.

A Runtastic az Adidas cégcsoportján belül a bejelentés szerint önállóan működhet tovább, a főbb vezetői székekben ülő alapítók – Florian Gschwandtner, Alfred Luger, René Giretzlehner and Christian Kaar – pedig most sem szállnak ki a cégből. A vezérigazgató Gschwandtner szerint az Adidas által biztosított plusz erőforrásokkal megtámogatva a jövőben még jobb termékeket fejleszthetnek – érdekes lesz látni, vajon ez mit jelent majd például a Runtastic korábban már elhintett VR-os ambícióira nézve.

A nagyok megeszik a kicsiket

Ahogy két másik nagyon népszerű fitneszszolgáltatás, az Endomondo és a MyFitnessPal szintén több százmillió dollár értékű felvásárlása kapcsán írtuk, a viselhető eszközök és az „életmód-digitalizálás” még mindig nagyon fiatal piacán a verseny mellett már beindult a konszolidáció is. Ez jelenleg elsősorban a mobileszközök térhódításával felfutott online appok és a mögöttük álló szolgáltatások bekebelezését takarja – a nagy sportszergyártóknak erőforrása bőven van, az ilyen szolgáltatások elkészítéséhez szükséges saját szakértelme, és egy új szolgáltatás indításhoz-felfuttatásához szükséges rendelkezésre ideje azonban már kevésbé. A hiányosságot most még néhány százmillió dollár elköltésével pótolni lehet, egyben pedig a potenciális konkurenseket is el lehet távolítani a piacról.

A felhasználóknak pedig a legfontosabb szempont a mérések elvégzésére szolgáló viselhető eszközök és appok, valamint a mögöttük álló analitikai szolgáltatások harmonikus együttműködése. Ezt akkor a legegyszerűbb megoldani, ha a szálak egy kézben futnak össze, azaz az iparágban érdekelt cégek a problémát platformszinten kezelik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról