Szerző: Hlács Ferenc

2014. szeptember 15. 10:47

Indiában startol az Android One

Hivatalosan is elrajtolt a Google Android One programja Indiában, amivel új korszak nyílhat a belépőszintű okostelefonok piacán. A vállalat első gyártópartnerei a Spice, a Karbonn és a Micromax, amelyek hasonló hardverrel felszerelt, százdolláros eszközöket kínálnak - a szoftverfrissítésekről pedig maga a Google gondoskodik.

Rövidesen átalakulhat a belépőkategóriás okostelefonok piaca, legalábbis a fejlődő országokban, a Google Android One programjának keretei között megjelenő, olcsó okostelefonoknak köszönhetően - melyekről a vállalat most hivatalosan is lerántotta a leplet. A keresőóriás fejlesztői konferenciáján júniusban bejelentett kezdeményezés lényege, hogy a partner gyártók a vállalat irányelvei alapján készítik el legújabb belépőszintű telefonjaikat, amelyeket aztán a Google szoftver terén a szárnyai alá vesz - nem is kicsit, a tervek szerint ugyanis ezek az eszközök a Nexus szériához hasonlóan, az elsők között kapják majd meg a legújabb Android verziókat és szoftverfrissítéseket.

A Google által kiválogatott partnerek sem az ismerős mezőnyből kerülnek ki, a cég Indiában például olyan helyi gyártók telefonjaira szánja az Android One logót, mint a Karbonn, vagy a Micromax - ezzel pedig még úgy is törhet némi borsot a Samsunghoz hasonló nagyvállalatok orra alá, hogy a program (jelenleg legalábbis) a feltörekvő piacokra korlátozódik. A keresőóriás továbbá a MediaTekkel, illetve hamarosan a Qualcommal is közvetlen együttműködésre lép, hogy a szükséges drivereket, illetve szoftverét pontosan az eszközökre szabhassa. A telefonok ára várhatóan száz dollár környékén mozog majd, ami a Google által közvetlenül felügyelt szoftver mellett kifejezetten vonzó termékké teheti azokat.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az egyik gyártópartner, a Spice, egy idő előtt kihelyezett hirdetésen már a hivatalos bejelentés előtt elárulta, első Android One-os készüléke 4,5 hüvelykes IPS kijelzőt kap, 854x480 pixeles felbontással (217 PPI), továbbá 1 gigabájt RAM-ot, illetve egy négymagos, 1,3 gigahertzes MediaTek processzort, Mali-400 GPU-val. A belső tárhely 4 gigabájt, az akkumulátor kapacitása pedig 1700 mAh. Határozottan a belépőkategóriát célzó specifikációkról van szó, a "tiszta" Android azonban nagyon sokat dobhat a felhasználói élményen. A jelenleg elérhető információk szerint a Micromax és a Karbonn is a Spice-szal azonos hardverrel felszerelt okostelefonokat dob piacra, amelyek mindegyike bővíthető microSD-kártyával, sőt, igény szerint két SIM-kártyának is otthont adnak.

Folyamatos frissítések, ingyen

Az Android One készülékek a Google mobil operációs rendszerének jelenleg elérhető legfrissebb, 4.4.4-es változatával érkeznek, az ígéretek szerint pedig gyors ütemben elérhető lesz rájuk az újabb Android L is. A Google ráadásul a helyi Airtel szolgáltatóval is megállapodást kötött, így az első hat hónapban érkező szoftverfrissítések ingyenesen lesznek letölthetők, nem számítanak majd bele az adatforgalomba. A szolgáltató emellett ezen időszak alatt további 200 megabájt adatforgalmat ad, különböző alkalmazások letöltésére a Google Play-ből.

A folyamatos frissítésekkel a felhasználóknak már nem kell attól tartani, hogy egy olcsó telefon néhány hónap elteltével garantáltan a "kőkorszakba" száműzi őket, miután a megfelelő szoftver híján a korábban használt szolgáltatások egy részét sem tudják igénybe venni. Az olcsó platform Indiában - a világ második legnagyobb mobilpiacán - startol, később pedig várhatóan a délkelet-ázsiai országokban is megjelenik.

Hasonló kezdeményezést egyébként korábban a Microsoft is bejelentett, esetében értelemszerűen olcsó, windowsos okostelefonokkal. A redmondi vállalat a Lenovo, LG és ZTE mellett többek között a Gionee, illetve Longcheer gyártókkal, illetve a fentebb említett Karbonn-nal is megállapodott - utóbbi készülékeivel vélhetően szintén India piacát veszi majd célba.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról