Szerző: Dojcsák Dániel

2012. szeptember 06. 12:41:00

Napi 1,3 millió új androidos eszközt aktiválnak

Eric Schmidt időről-időre elhinti, hogy mennyi androidos készülék talál gazdára világszerte, s a meredeken növekvő számokból úgy tűnik, hiába minden jogi, üzleti és marketing fondorlat a konkurensek részéről, a Google operációs rendszere megállíthatatlan.

Schmidt ezúttal a Motorola termékbejelentését választotta egy újabb elképesztő szám közzétételére. A tegnap délutáni eseményen a Google-vezér elmondta, ma már minden nap 1,3 millió androidos készüléket aktiválnak a világon. A szám azért megdöbbentő, mert alig két hónappal ezelőtt lépte át a platform a napi 1 milliós, azaz a növekedés még az év közepén is masszívan gyorsul. Sőt, ha az év elejétől nézzük, akkor csak az első kilenc hónapban duplázott az operációs rendszer a napi aktiválások számában.

Másodpercenként 15 darab

Ha nem a napi aktiválások számát, hanem a teljes készletet nézzük, akkor is egy nagyon fontos mérföldkőhöz közelítünk. Ha a napi 1,3 milliós értékkel számolunk, akkor két hét múlva az aktivált androidos eszközök száma átlépi a félmilliárdot. Soha semmilyen termék nem húzott ilyen meredek vonalat az elterjedésben, a 2009-ben rajtoló Android alig több mint három év alatt az okostelefon-piacon 60 százalékos részesedést ért el, lesöpörve minden addigi platformot, többek közt a mintául szolgáló iOS-t is.

Sokan az Android sikerét kizárólag az olcsó, igénytelen mobilok tömeges áradatának tulajdonítják, de az Egyesült Államokban a négy legnagyobb mobilszolgáltató közül háromnál több Samsung okostelefont adnak el, mint iPhone-t. Bár a többivel ellentétben ez nem egy visszafordíthatatlan trend, egyszerűen arról van szó, hogy a Samsung Galaxy S III már piacon van, míg az idei iPhone még csak ebben a hónapban mutatkozik be. Várhatóan a következő negyedévben az iPhone visszaveszi a vezetést, de egy év múlva már nem biztos, hogy meg tudja ugyanezt ismételni.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

Az Android jelen pillanatig egyetlen akadályt nem tudott csak megugrani, a tabletpiacot: a napi 1,3 millióból naponta mindössze 70 ezer tablet. A cég célja nyilván az, hogy ezen a területen is fordítson, de egyelőre nem látszik sem az, hogy a partnerek, mint a Samsung tablet termékei, vagy akár a saját Nexus 7 sikeresen tudná tolni ezt a szekeret. A nagyon kevés androidos tablet miatt pedig a fejlesztők sem igyekeznek igényes és fejlett, tabletre optimalizált appal előrukkolni, ami miatt szintén kevésbé kívánatos a kategória.

Ítéletet mondani felette jelen pillanatban viszont még nagyon korai lenne, az okostelefonos piac példája is mutatja, hogy egy erőszakos ütemezéssel robbanásszerű ugrást lehet elérni, s ahogyan az Android az iOS farvizéről felemelkedett, úgy lehet elsőszámú tablet platform is, akár 1-1,5 éven belül. Ráadásul az Android már most univerzális operációs rendszer, ami a klasszikus eszközökön túl már fényképezőgépekben, tévékben, autókban, de szinte bármilyen műszaki cikkben visszaköszönhet.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 02:52

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.