Szerző: Koi Tamás

2012. augusztus 17. 06:45

Mobilszolgáltatást indít a UPC

Ismét bővülhet a magyar mobilpiac, a kábeles szolgáltatásokkal rendelkező UPC rövidesen piacra lép saját mobilszolgáltatásával. A konkrét részletekről várhatóan a jövő héten számol be a szolgáltató.

Újabb márka tűnhet fel a magyarországi mobilszolgáltatások palettáján, lapunk értesülései szerint hosszú felkészülési időszakot követően saját márkanéven dob piacra mobilszolgáltatást a UPC. A távközlési cég üzleti stratégiájáról egyelőre nem sok konkrétumot tudni, így kérdéses többek közt, hogy valódi virtuális mobilszolgáltatóként (MVNO), vagy saját márkanévhasználattal, viszonteladóként lép piacra a cég, valamint pontosan milyen szolgáltatásokat kínál majd.

Csomagolnak

A HWSW-hez eljutott információk szerint az összes kérdésre napokon belül választ kaphat a nagyközönség, a szolgáltató ugyanis augusztus 21-én sajtótájékoztatót tart, melynek konkrét témáját ugyan nem közölte, de megbízható forrásainktól úgy tudjuk, itt fogják bejelenteni az új szolgáltatáspalettát, ami ráadásul kész az azonnali indulásra. Az szinte biztosnak tűnik, hogy bármilyen formában (MVNO vagy viszonteladó) is kínál mobilszolgáltatást a UPC, azt úgy fogja tenni, hogy igyekszik beépíteni az előfizetőknek kínált csomagajánlatokba, azaz a versenytársakhoz, így elsősorban a Magyar Telekomhoz hasonlóan különböző kedvezmények járhatnak majd akkor, ha a cégtől vezetékes és mobilszolgáltatást egyaránt igénybe vesznek az előfizetők.

Az új szolgáltatásportfólióval a UPC régen dédelgetett álma válhat valóra, a szolgáltató vezetése korábban többször nyilatkozott arról, hogy meg kíván jelenni termékekkel a mobilpiacon is. Legutóbb a negyedik mobilszolgáltató elindítására létrehozott frekvenciaaukción jött szóba a kérdés, ám a UPC akkor közölte, hosszas megfontolás után az a döntés született a cégnél, hogy a társaság Magyarországon nem érdekelt saját mobilinfrastruktúra létrehozásában, helyette a virtuális mobilszolgáltatói modell bevezetésére koncentrál.

A Liberty Global tulajdonában álló távközlési cégnek tehát mindenképpen igénybe kell vennie valamilyen módon egy magyarországi mobilszolgáltató segítségét, már csak az a kérdés, hogy ezt milyen módon teszi, és ki lesz a partner. Tekintve azonban, hogy a Magyar Telekommal a UPC aligha valószínű, hogy ilyen jellegű megállapodásra jutna, a Telenor pedig az Invitellel és a DIGI-vel már leszerződött, viszonylag könnyedén kikövetkeztethető, hogy a potenciális partner a Vodafone Magyarország lehet, mely idén tavasszal a Tescóval karöltve létrehozta hazánk első igazi MVNO-ját, a Tesco Mobile-t.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A nemzetközi UPC számára a mobilszolgáltatás egyébként nem teljesen életidegen, a svájci leányvállalat, a UPC Cablecom egy éve kötött MVNO megállapodást a svájci Orange-zsal, a 3 Austria pedig helyi lapértesülések szerint augusztus elején írta alá a szerződés az osztrák UPC leánnyal.

Óvatos próbálkozások

A hazai távközlési szolgáltatók körében eddig kizárólag a márkázott, nagykereskedelmi szolgáltatások jelentek meg, vagyis az ügyfél valójában a mobilszolgáltató partner előfizetői bázisát gyarapította, az értékesítő pedig valamilyen formában jutalékot kapott az eladott szolgáltatás után. Így működik a már fentebb említett Invitel és a DIGI esetében az értékesítés, de a Vodafone-nak is van ilyen megállapodása jellemzően kisebb alternatív távközlési cégekkel. Szintén fontos jellemzője ezeknek a konstrukcióknak, hogy kizárólag adatszolgáltatást tartalmaznak.

A magyar mobilpiacra még 2009-ben lépett be az Invitel, mely Net&Go márkanevű csomagjával, az akkor még Pannon néven futó Telenor partnereként bevallottan kiegészítő szerepet szánt a konstrukciónak, xDSL-előfizetés mellé. Ez azóta sem változott számottevően, olyannyira, hogy a cég megújult honlapján gyakorlatilag rá sem lehet találni a mobilnetes díjcsomagokra. Az Invitelhez később - 2010. decemberében - csatlakozott a DIGI, mely jelenleg öt különféle mobilnetes csomagot kínál 1-15 GB letöltési korláttal. A Telenor egyébként nemrég a műholdas szolgáltatásban utazó UPC Directtel is együttműködési szerződést kötött, ennek azonban az volt az elsődleges célja, hogy a mobilszolgáltató tévéelőfizetéssel bővíthesse portfólióját.

Az új szolgáltatás indulásával kapcsolatban kerestük a UPC kommunikációs vezetőjét, a cég illetékese azonban nem kívánta kommentálni értesüléseinket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról