Nem kell a népnek a mobilfizetés
Nem akarják a fogyasztók a mobiltárcát az USA-ban sem. Hiába pezsegnek a mobilszolgáltatók, a webes cégek, a fizetési megoldásszállítók és a pénzintézetek, még a technokrata amerikai társadalom sem hajlandó befogadni a mobilos pénztárca elvét egykönnyen.
Az Egyesült Államokban áll a legjobban a szénája az okostelefonokat a hitel- és bankkártyák képességeivel felruházó mobiltárcának, de a piackutatások eredményeiből az derül ki, hogy a technológiai háttér édeskevés a sikeres bevezetéshez. A legfontosabb akadályt nem sikerült legyőzni: a felhasználók nem akarják a terméket.
A Catapult marketing és piackutató ügynökség márciusi panelfelmérése az amerikai fogyasztóknak alig negyede érdeklődik a mobiltárca és a fizikai boltokban való mobilos vásárlás iránt. Ehhez képest több mint 58 százalék teljesen érdektelen, amin belül 41 százaléknyian teljességgel elutasítják a megoldást. Hasonló eredményre jutott idén januárban a TNS is, ami azt találta, hogy az amerikai mobiltelefon-használók 60 százaléka egyáltalán nem érdeklődik a mobiltárca-szolgáltatások iránt.
Nem tetszik a rendszer
A téma szakértői bizonyára arra gondolnak, hogy az egyetlen problémát a biztonsággal és az adatvédelemmel kapcsolatos aggályok jelentik. Az említett két téma valóban terítéken van, a válaszadók háromnegyede aggódik a készüléklopás esete miatt, illetve 91 százaléka a válaszadóknak problémásnak látja az adatvédelmet is. A valódi akadálya a szabad és gyors terjedésnek az, hogy több mint a válaszadók fele szerint a mobiltárca semmilyen előnyt nem kínál a meglévő fizetési megoldásokhoz képest. A fényt az alagút végén az a harmada jelenti a válaszadóknak, akik szerint kényelmesebb mobillal fizetni, illetve ezen belül az a 28 százalékos rész, akik a kuponbeváltás fogalmát is említették vagy a gyorsabb ügyintézést a kasszáknál.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az edukáció az ilyen paradigmaváltó technológiáknál mindig fontos, de a felhasználói visszajelzések szerint nem elegendő a technológiai problémákon túllendülni, az embereket arra is meg kell tanítani, hogy az új megoldás milyen kézzelfogható előnyt jelent. Az első kérdés sosem az lesz, hogy mennyire biztonságos, az csak a második. Először mindenkiben az merül fel, hogy miért jó ez neki? A fogyasztókkal kapcsolatban túl nagy kérésnek tűnik, hogy a jól bevált bőrtárcát cseréljük le egy okostelefonra.
Nem állunk készen
A MasterCard szintén közzétett egy jelentést, amelyben a fogyasztói akarat mellett a piaci és technológiai fejlettséget, a jogi- és infrastrukturális környezetet, illetve a szolgáltatások összetettségét is vizsgálja. A mobilfizetésre való felkészültséget mérő 100-as skálán a világ átlaga 33,2, de még az élen álló Szinagpúr is csak 45-ös értéket tud felmutatni, az igazi forradalom a MasterCard szerint a 60-as index felett jönne. Magyarország a vizsgált értékekben alig marad el a globális átlagtól, de általában véve nincs túl nagy szórás a különböző országok között. A teljes kutatási jelentés elérhető a MasterCard Mobile Readiness aloldalán.