Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Már lehet jelentkezni a BME 24 órás programozóversenyre

Bodnár Ádám, 2011. január 17. 14:56
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Április végén tizenegyedik alkalommal tartják meg a BME 24 órás programozóversenyét, amelyre már lehet jelentkezni a rendezvény weboldalán. Idén is háromfős csapatokat várnak, a feladatok megoldásához pedig tetszőleges eszközöket be lehet vetni.

hirdetés

Már lehet nevezni az idei BME 24 órás programozóversenyre, amelynek online előválogatóját február 19-én tartják, a legjobb csapatok pedig április utolsó hétvégéjén mérik össze erejüket a BME-n. A rendezvény egyre nagyobb presztízzsel bír, ezt mi sem bizonyítja jobban annál, mint hogy tavaly 41 országból érkeztek nevezések.

A BME 24 órás programozóversenyre továbbra is háromfős csapatok jelentkezését várják. A hasonló hazai rendezvényektől eltérően nem csak főiskolások, egyetemisták indulhatnak, hanem akár az iparágban (vagy azon kívül dolgozó) öreg rókák is. A versenyen nincs megkötés a használt fejlesztőeszközökre, könyvekre, operációs rendszerre vonatkozóan sem, a csapatok tagjai a saját eszközeiket is használhatják, de külső segítséget nem vehetnek igénybe.

A 2010-es döntőben az egyik feladatban egy egy virtuális helikoptert kellett irányítani a csapatoknak, illetve különböző stratégiai játékok intelligenciáját megszervezni. "A verseny egyik célja az idei évtől az is lenne, hogy a diákok számára a természettudományos, informatikai pályákat vonzóvá tegye, mivel viszonylag kevés diák választja ezeket az irányokat" - írja Fülöp Tamás főszervező. "Igyekszünk úgy készülni, hogy a verseny látható, 'kézzel fogható' és ezáltal érdekes legyen mind a versenyzők, mind a kívülállók, nézők számára."

A sikeres részvételhez  gyors és precíz kódírási képesség mellett szükség van hálózati-, mesterséges intelligencia-, algoritmuselmélet- és számítógépes grafikai jártasságra, valamint jól működő csapatmunkára - külső segítséget természetesen nem lehet igénybe venni. Fülöp Tamás szerint bár programozóversenyről van szó, valójában az informatikusok, matematikusok és mérnökök versenye i egyben" 2010-ben az első helyet a négy évvel ezelőtt már diadalmaskodó lengyel Rusty csapat szerezte meg, a második pedig a magyar Grötzsh men lett, amely BME-hallgatókból állt.

Az előző évek versenyfeladatai elérhetők a rendezvény oldalán, ahol jelentkezni is lehet.

4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!