Szerző: Koi Tamás

2010. augusztus 26. 15:04

Ismét lendületben a mobilnet-eladások

Júliusban ismét nőtt a mobilinternet-szolgáltatást igénybe vevő előfizetők száma a három hazai operátornál, a növekedés ráadásul messze meghaladta az idei év eddigi átlagát. Alighanem a nyár tett jót a forgalomnak.

Az internet elérése ma már nyaralás alatt is egyre több felhasználó számára igény, ez pedig a három hazai mobilszolgáltató internet-értékesítési számaira is jótékony hatást gyakorolt júliusban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ma közzétett gyorsjelentése szerint a teljes, immár 1 millió 88 ezer ügyfelet számláló előfizetői táboron belül az aktív – vagyis a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma júliusban 809 ezerről 851 ezerre emelkedett.

A júliusi 42 ezres ügyfélszám-növekedés messze meghaladja az év korábbi hónapjaiban tapasztalt bővülés átlagát, utoljára tavaly decemberben, a karácsonyi szezonnak köszönhetően volt hasonló arányú változás a magyar piacon. Míg az év első hat hónapjában számottevően csak a piacvezető T-Mobile tudta növelni bázisát, addig júliusban a Telenor és a Vodafone is erőre kapott - utóbbi hónapokon keresztül képtelen volt a növekedésre, míg a Telenor hullámzó teljesítményt mutatott.


HWSW-grafika - Forrás: NMHH

Júliusban a legnagyobb mértékben a Vodafone tudta növelni aktív mobilnetes ügyfélbázisát, a cég egy hónap alatt több mint 15 ezer ügyfelet szerzett. A Telenor eközben nagyjából 14, a T-Mobile pedig 12 ezer új ügyféllel növelte a bázist. Az aktív és a teljes ügyfélbázis arányát vizsgálva kijelenthető, hogy a továbbra is a Telenor rendelkezik a legnagyobb inaktív előfizetői bázissal: a cégnél a mobilnetért fizető ügyfelek körülbelül 30 százaléka egyetlen bitnyi adatot sem forgalmaz, míg a T-Mobile-nál és a Vodafone-nál rendre 20 és 18 százalék körüli ez az arány.

A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők a júniusi 1 millió 121 ezer után júliusban 1 millió 180 ezer GB adatot töltöttek le és -fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig az előző hónaphoz képest nem változott, 1,39 GB maradt - álla a hatóság jelentésében.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról