Szerző: Bodnár Ádám

2010. augusztus 9. 12:52

A Google kezébe kerül a PayPal alapítójának új cége

A Google megvásárolja a közösségi platformokra fejlesztő Slide-ot. Egyre több jel utal arra, hogy a keresőcég saját közösségi hálózatot, szolgáltatást akar indítani.

A Google pénteken megállapodást írt alá a Slide megvásárlásáról, amely közösségi platformokra (Facebook, MySpace, Orkut, Hi5, Friendster, stb.) fejleszt alkalmazásokat. A TechCrunch információi szerint a vételár több mint 200 millió dollár volt. Az akvizíció látszólag illeszkedik a Google stratégiájába, hogy a Facebookkal konkuráló közösségi hálózatot építsen ki.

"A Slide vonzó közösségi szolgáltatásokat fejlesztett, amiket több tízmillió felhasználó ér el különféle platformokon és mi is erőteljesen közösségi elemeket építettünk olyan termékekbe mint a Gmail, a Docs, a Blogger, a Picasa vagy a Youtube" - írta a hivatalos Google blogban David Glazer fejlesztési vezető. "Ahogy a Slide csapata csatlakozik a Google-hoz, még többet fektetünk abba, hogy a Google szolgáltatásait közösségivé tegyük." Hogy a Slide felvásárlása után hogy változnak a Google termékei, vagy hogy a megszerzett technológiákat hogyan kívánják hasznosítani, azt a blogbejegyzés nem tárgyalja.

A Slide-ot 2005-ben alapította Max Levtchin, aki pár évvel korábban a népszerű internetes fizetési rendszert, a PayPalt is létrehozta. A PayPalt 2002-ben vásárolta fel az ebay 1,5 milliárd dollárért. A Wall Street Journal belsős forrása szerint a Google valójában nem a Slide vállalatot, hanem az alkalmazottakat szerette volna bekebelezni, a mintegy 100 dolgozó ugyanis járatos a közösségi szolgáltatásokban és az ilyen irányú fejlesztésekben is. Az ő szakértelmüket be lehetne vetni akár a Google meglevő szolgáltatásainak továbbfejlesztésénél, akár új termékek kialakításánál.

Az utóbbi időben számos pletyka látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a Google egy vadonatúj közösségi szolgáltatást tervez, amelynek a neve Google Me. A vállalat elnök-vezérigazgatója, Eric Schmidt egy kapcsolódó interjúban nemrég úgy fogalmazott, "a világnak nincs szüksége másolatokra", amiből arra lehet következtetni, hogy a Google nem egy Facebookhoz hasonló szolgáltatáson dolgozik, hanem valami egész másban töri a fejét.

Az internetes keresőpiacot toronymagasan uraló Google tervei egyelőre csúfos kudarcot vallottak a közösségi szolgáltatások terén. Az internetes kommunikációt megreformálni hivatott Google Wave érdeklődés hiányában az év végén bezár és a Facebookhoz hasonló megosztásokat a Gmailbe integráló Buzz fogadtatása is igen hűvös volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról