Szerző: Dojcsák Dániel

2009. október 30. 15:33

Bolond, aki nem neten választ kötelező biztosítást

Ugyan a kötelező gépjármű felelősségbiztosítók száma csak eggyel nőtt idén, viszont a kedvezményrendszer olyan összetetté, bonyolulttá vált, hogy ember legyen a talpán, aki képes átlátni manuálisan. Akár 4-5-szörös eltérés is lehet a különböző biztosítók ajánlatai között, ezért túl gáláns lenne pusztán márkaszimpátia alapján dönteni.

Manuálisan, minden biztosítót személyesen felkeresve végtelen hosszú folyamat lenne megtalálni a legjobb ajánlatot. Szerencsére néhány évvel ezelőtt feltűntek a biztosítási alkuszok, amik összegyűjtik az összes ajánlatot, s a felhasználó saját adatait megadva egy teljes ajánlatlistát kap vissza, ahonnan egyszerűen kiválaszthatja a megfelelő biztosítót. Emellett vannak olyan direkt biztosítók, melyek nem üzemeltetnek országos ügyfélszolgálati hálózatot, hanem kizárólag online szerződéskötéssel közelíthetőek meg. Így az áraik általában jelentősen alacsonyabbak versenytársaiknál.

Hatvanféle kedvezmény

A 2010-es biztosítási évre vonatkozóan a biztosítótársaságok csaknem hatvanféle különböző kedvezménnyel operálnak, így kevesebbet fizethet, akinek 14 évnél fiatalabb gyereke, 1600 köbcentis motorú autója van, vagy az, aki véradó, polgárőr vagy újságíró. Akinek viszont drágább az ideje annál, hogy egyesével végigellenőrizze a lehetőségeket, annak nem érdemes kihagynia az internetes alkuszcégeket. A legnagyobb szereplő a hazai piacon a Netrisk.hu, de mellettük még közel tucatnyi kisebb vállalkozás foglalkozik online KGFB-kötéssel.

A biztosítótársaságok szinte minden esetben online szerződéskötési kedvezményt nyújtanak az ügyfeleknek, melynek mértéke 15 százalék is lehet. Ennek oka, hogy a biztosítóknak ebben az esetben nem kell külön emberi erőforrást szánni arra, hogy a szerződések adatait felvegye, rendszerezze, az alkuszcégek informatikai rendszeréből automatikusan az ő adatbázisaikba vándorolnak az adatok, felhasználásra készen. Szinte elhanyagolható, de az is számít, hogy ilyenkor semmilyen nyomtatási költség sem keletkezik.

Nyomtasd ki magadnak!

Sőt, az Union biztosító már annyira előrehaladt ebben a trendben, hogy a biztosítási igazolást sem maga küldi ki az ügyfélnek, hanem mindenki otthon nyomtathatja ki, ezzel további nyomtatási és postaköltséget megspórolva. A nagyobb biztosítóknál pedig már a kárfelvétel is online felületen történik.

A Groupama Garancia esetében egy érdekes, \"hibrid\" megoldás jelent meg, ugyanis az online kötési kedvezmény akkor is él, amennyiben az ügyfél valamelyik kijelölt ügyfélszolgálatra vagy OTP-fiókba mégis személyesen fárad be, de ott a dolgozók a szokványos online felületen keresztül kötik meg a szerződést. A cég nyilatkozata szerint ezzel azokon szeretnének segíteni, akik nem rendelkeznek interneteléréssel, nem bíznak az internetkávézók Wi-Fi hálózataiban vagy valamiért idegenkednek az internet használatától.

Webügynök

Az úgynevezett WebAgent program ráadásul arra is lehetőséget ad, hogy a mozgásban lévő biztosítási ügynökök házhoz menve egy notebook és mobilinternet segítségével is közvetlenül az online felületre töltsék fel az adatokat. Ez elsőre fából vaskarika megoldásnak tűnik, hiszen emberi erőforrásra van szükség a kötéshez, viszont az adatok azonnal feldolgozott formában jelennek meg a rendszerben. A Groupama Garancia így az idei évben a WebAgent-kötéseket is figyelembe véve, maximum 25 százalékos offline kötési arányra számít, ami komoly ugrás az előző évekhez képest.

Az adatok feldolgozása jelentette a korábbi években is a nehézséget, ami az alkuszok megjelenésével sem oldódott meg. Három évvel ezelőttig az alkuszok sem egy egységes rendszerben működtek, így a hirtelen megugró számú online kötött átszerződés lassulásokat okozott a folyamatokban. Mostanra az egységesen kommunikáló webszolgáltatások révén az ügyfél által begépelt adatok közvetlenül a biztosító nyilvántartó rendszerében landol.

Sok vagy kevés?

A magyarországi internetpenetráció jelenleg 53 százalék körül alakul a felnőtt lakosság tekintetében, ami azt jósolja, hogy még idén is az autótulajdonosok jelentős része fog hagyományos módon kötelezőt kötni, vagy talán nem is foglalkozik a biztonsítóváltással. A Google keresési trendekből viszont tisztán látszik, hogy a szezon beköszöntével nagyon sokan kezdtek utánajárni a lehetőségeknek, de sem ebből, sem a biztosítók kommunikációjából nem derül ki, hogy számszerűleg hány ember választja az online ügyintézést.

Gyakran elhangzik, hogy az internettel javul az életszínvonal. Jelen esetben az online felületek segítségével éves szinten akár az internet-előfizetés éves díjánál akár többet is meg lehet takarítani.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról