Szerző: Bizó Dániel

2009. augusztus 14. 16:04

Kétpólusúvá válik a mobilpiac

Egyre inkább kétpólusúvá válik a mobiltelefonok piaca, véli a Juniper Research. A piackutató legújabb jelentésében úgy becsli, 5 év múlva az eladott mobilok több mint háromnegyede belépőkategóriás modell vagy okostelefon lesz.

A Juniper szerint a trendeket az magyarázza, hogy a fejlett országokban egyre inkább a felsőbb kategóriás készülékek irányában megy el a kereslet, ahogyan a felhasználók az egyre kifinomultabb képességekkel rendelkező modelleket keresik, melyek messze túlmutatnak már a hagyományos kommunikációs szerepeken. A másik oldalról pedig a fejlődő piacok tömegesen belépő új felhasználók állnak, akik leginkább a legolcsóbb mobilokat keresik, mivel tipikusan alacsony elkölthető jövedelemmel rendelkeznek.

Mindezek hatására öt év múlva, vagyis 2014-re az újonnan eladott mobilkészülékek 79 százalékát teszik együttesen az alsó- és felsőkategóriás modellek, becsli a cég. Az összesített darabszám meghaladja majd az 1 milliárdot, melyből 700 millióval az alsókategória részesedik, miközben az okostelefonok piaca 360 milliós lesz, közel kétszeresen haladva meg a jelenlegi eladásokat. Eközben a középkategória erőteljesen zsugorodik majd. A Juniper szerint a Nokia, az Apple vagy a Research in Motion jó pozícióban vannak, miközben a Sony Ericssonnak és a Motorolának újra kell gondolnia stratégiáját, mivel elsősorban a középkategóriában építettek ki jelenlétet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról