Szerző: Dojcsák Dániel

2009. január 21. 15:44

A Twitter lenyomta a Digget

A webkettes éra egyik gyöngyszeme, a közösségi üzenetküldő Twitter a Hitwise mérései alapján a múlt héten megelőzte látogatottság szempontjából a webes könyvjelző-szolgáltatást, a Digget.

[HWSW] A webkettes éra egyik gyöngyszeme, a közösségi üzenetküldő Twitter a Hitwise mérései alapján a múlt héten megelőzte látogatottság szempontjából a webes könyvjelző-szolgáltatást, a Digget.

Az azonnali üzenetküldőket kevésnek találók, napi gondolataikat a környezetükkel vagy éppen a nagyvilággal megosztani akaró felhasználók kedvenc kommunikációs felülete, a Twitter mikroblogging-szolgáltatás 2006 márciusa óta működik. Azóta több mint 3 millióan regisztráltak, s a Twitter főoldalának 2008 szeptemberében már 5 millió feletti látogatója volt.

A Hitwise legfrissebb webanalitikai jelentéséből pedig az derül ki, hogy történetében először a Twitternek sikerült az amerikai piacon felülkerekednie a másik népszerűnek számító fiatal webkettes szolgáltatáson, a közösségi linkgyűjtőoldalon, a Diggen. Így a látogatások alapján 0,021 százalékos részesedéssel, a 84. legnépszerűbb oldal lett az USA-ban számítógép és internet kategóriában, ami ugyan a teljes online látogatások tekintetében nem egy nagy durranás, de a növekedés ütemét, illetve a szolgáltatás rétegjellegét figyelembe véve mindenképp elismerésre méltó.


Nem minden webkettes szárnyal

Az elemzők szerint a múlt heti megugrást az Airbus A320 bravúros landolását övező figyelem okozta, ugyanis sokan a Twitteren kerersztül szereztek tudomást a dologról, illetve az esetet követő percekben ott számoltak be a látottakról a felhasználók, illetve az első feltöltött képet is Twitteren keresztül linkelték be, majd ugyanazt használta később több médium is.

Nem meglepő módon a növekedés forrása a 25-43 évesek korosztálya. Tavaly ők még csak a 12 százalékát adták a forgalomnak, míg idén már közel 45 százaléknyi a részesedésük a januári mérések alapján. Összehasonlításképp a Digg látogatóinak mindössze 20 százaléka kerül ki ebből a demográfiai szeletből, s talán a forgalomcsökkenés is összefüggésben lehet azzal, hogy nem sikerült megszólítania a legaktívabb internetező réteget.

A Twitter sikerének másik titka lehet, hogy a webes elérésen túl mára már bármilyen mobil eszközön, többek közt iPhone-on is létezik hozzá alkalmazás vagy felület, SMS-értesítést is lehetséges kérni, be lehet ágyazni saját weboldalakba, keresni lehet a tartalmak közt, tehát valóban univerzális kommunikációs eszközzé fejlődött.

Információforrásként sem utolsó, igaz nem jellemző rá, hogy a látogatók nagy része a Google keresőből érkezne, inkább a közösségi hálózatok irányítják a Twitterre a felhasználók figyelmét. A kritikus tömeget viszont még most sem érte el a szolgáltatás, de amennyiben az új felhasználók legalább ilyen ütemben érkeznek, akkor az átlagos, laikus internetezők számára is értelmet nyerhet feljelentkezni és használni a rendszert, hiszen percről-percre követhetik a számukra érdekes eseményeket, s talán 1-2 éven belül prémium funkciók is felütik a fejüket, amiért a felhasználók egy része hajlandó lesz fizetni is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról