Szerző: Bodnár Ádám

2007. szeptember 5. 14:17

Netbank: sokat nyerhetnek, de veszthetnek is a pénzintézetek

Banki informatikai vezetők meghívásával ma zajlik a Symantec Pénzintézei Nap, amely kifejezetten ennek a szektornak az informatikai biztonságával kapcsolatos aktuális kérdéseket érint. A rendezvény kapcsán hazánkba látogató regionális vezetők

[HWSW] Banki informatikai vezetők meghívásával ma zajlik a Symantec Pénzintézei Nap, amely kifejezetten ennek a szektornak az informatikai biztonságával kapcsolatos aktuális kérdéseket érint. A rendezvény kapcsán hazánkba látogató regionális vezetők

Azonos problémák világszerte

A bankok azért vannak speciális helyzetben más vállalatokhoz képest, mert náluk egy biztonsági incidens lényegében egyet jelent az imidzsvesztéssel, a márkakép sérülésével, amely akár évekre rányomhatja a bélyegét a vállalat megítélésére, és az ügyfelek ekkor elmaradnak. Eközben egy autógyártónál egy informatikai probléma legfeljebb ahhoz vezet, hogy a gyártósor leáll és a vevőknek két nappal tovább kell várniuk a megrendelt autóra -- hozott fel példát Sven Schuldt, a kelet-európai régió marketing-vezetője.

Paul Dominjon az EMEA régióért felelős marketing-menedzser szerint a pénzintézeteknek világszerte ugyanazokkal a problémákkal kell megküzdeniük Tokiótól New Yorkig, ha informatikai biztonságról van szó, ebből a szempontból tehát nincs igazán különbség az egyes országok vagy földrészek között -- persze lehetnek eltérések a helyi szabályozásokban. A legfontosabb kihívások továbbra is a kockázatkezelés, illetve a törvényi előírásoknak való megfelelés. Dominjon elmondta, a pénzintézetek a többi cégnél általában többet költenek informatikai biztonságra, a Symantec pedig ezt felismerve ma már külön iparági értékesítési csapatot hozott létre és speciális megoldásokat is kínál.

Kockázatos netbankolás?

Az internetes bankolás megjelenésével a pénzintézeteknek új veszélyekre is fel kellett készülnie, az adatokkal való esetleges visszaélésekre. Egy, a Symantec által elvégzett magyar felmérés szerint az internetezők 46 százaléka szokott vásárolni a világhálón, 43 százalékuk pedig internetes banki szolgáltatásokat is igénybe vesz. Az online bankolást főképp a kényelem miatt választják a felhasználók. Mind az online vásárlást, mind pedig a bankolást eddig elkerülők legfontosabb indoka a személyes adatok illetéktelen kezekbe kerülésétől való félelem. A felhasználók több mint 90 százalékát aggasztják az internetes csalások, valamint a bankkártyához és bankszámlához való illetéktelen hozzáférés, bár csak a megkérdezettek 5 százaléka volt áldozata ilyen tevékenységnek.

Dominjon szerint a bankokra komoly feladat vár abban, hogy a felhasználókat az internetes tranzakciók felé tereljék, azonban ha ez sikerül, azzal óriásit nyerhetnek: egy online tranzakció költsége csupán centekben mérhető, miközben egy olyan tranzakció, ami banki dolgozó bevonásával történik (például telefonon vagy bankfiókban), 5-6 dollárba is kerülhet a banknak. Az online bankolással az ügyfél is jól jár, mivel nem kell bemennie a fiókba, akár otthonról intézheti az ügyeit.

Egyes bankok a biztonságot és a rendelkezésre állást ma már marketing-kampányukban is felhasználják és büszkén hirdetik a weboldalukon, hogy a site mióta nem állt le, ami növelheti a látogatók bizalmát. Vannak bankok, amelyek weboldalukon ingyenes szolgáltatásként kínálják a belépés előtt a vírusok, kártevők, kémprogramok keresését, így a látogatók meggyőződhetnek arról, hogy az adataik nem kerülnek illetéktelenekhez. Statisztikák szerint az ilyen kezdeményezések sikeresek, a biztonságot és a rendelkezésre állást marketing-fegyverként bevető bankok sikeresek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról