Szerző: Bizó Dániel

2007. augusztus 22. 14:58

Megdobja a játékok alatti teljesítményt az Intel új drivere

A HWSW korábban tárgyalta már az Intel driverproblémáját, melyekből kifolyólag a vállalat grafikus chipjei teljesítményének és képességeinek egy jelentős része kiaknázatlan maradt. A chipsetbe integrált lapkákból ugyan továbbra sem válik a legújabb játékokat futtatni képes hardver, az Intel új driverei ugyanakkor jelentősen javítják a 3D-teljesítményt, így korábban élvezhetetlenül lassú játékok válnak játszhatóvá.

[HWSW] A HWSW korábban tárgyalta már az Intel driverproblémáját, melyekből kifolyólag a vállalat grafikus chipjei teljesítményének és képességeinek egy jelentős része kiaknázatlan maradt. A chipsetbe integrált lapkákból ugyan továbbra sem válik a legújabb játékokat futtatni képes hardver, az Intel új driverei ugyanakkor jelentősen javítják a 3D-teljesítményt, így korábban élvezhetetlenül lassú játékok válnak játszhatóvá.

Az Intel blogján megjelent bejegyzés és video tanúsága szerint az Intel Graphics Media Accelerator X3100 (asztali) és X3000 (mobil) grafikus chipjeihez (G965 chipset család) készült friss driverrel játszhatóvá válnak olyan népszerű nevek, mint a Call of Duty 2, a Far Cry, vagy a Battlefield 2, köszönhetően a chipekben eddig csak rejtőzködő hardveres gyorsítási képességek (vertex shader, T&L) kiaknázásának. A driver egyelőre Windows XP alatt érhető el, az ígéretek alapján hamarosan érkezik Vistához is. A driverek támogatják az Intel jelenlegi G965 chipsetjein kívül a közeljövőben megjelenő G35-öt is, melyben már remélhetőleg aktiválják a DirectX 10 támogatását a magasabb órajelen üzemelő GMA X3500 számára.

Hardveres szinten ugyanis az Intel volt az első vállalat, mely DirectX 10 képességekkel felruházott grafikus chipet szállított, továbbá az első, mely úgynevezett egységes shader architektúrájú (a képpontokat és a sokszögek csúcsait ugyanazok a lebegőpontos végrehajtóegységek dolgozzák fel) chippel jelent meg a PC-piacon -- a legelső az ATI által tervezett Xenos, az Xbox 360 grafikus processzora). A korábbi integrált megoldásokkal gyökereiben szakító architektúra azonban nem tudta megmutatni képességeit, mégpedig a Vista jelentette driverproblémák miatt, így a chip DirectX 9-esként került a piacra, és 3D-teljesítménye sem volt éppen bíztató az átcsoportosított erőforrások következtében.

Az új driver képességeit egy felső-középkategóriásnak mondható konfigurációban (2,4 gigahertzes Intel Core 2 E6600, 2 gigabájt RAM) a fenti YouTube videón is meg lehet tekinteni. Az új driver Windows XP alá kipróbálható letöltésre az Intel oldaláról. Az Intel láthatóan, érthető üzleti megfontolásból nem tervezi korábbi grafikus chipjei drivereinek a fejlesztését, így a korábbai GMA 900 chip nem kap Vista drivert, míg a GMA 950 teljesítményének javítása sem várható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról