Szerző: Bodnár Ádám

2007. június 8. 14:44

A GVH szerint megtévesztőek voltak a Pannon reklámjai, a szolgáltató tagad és perel

Bíróságon támadja meg a Gazdasági Versenyhivatal elmarasztaló ítéletét a Pannon. A GVH tegnapi határozatában kimondta, a mobilszolgáltató tavalyi reklámkampányaival több ízben is megtévesztette a fogyasztókat, ezért 20 millió forint büntetés megfizetésére kötelezte a céget.

Bíróságon támadja meg a Gazdasági Versenyhivatal elmarasztaló ítéletét a Pannon. A GVH tegnapi határozatában kimondta, a mobilszolgáltató tavalyi reklámkampányaival több ízben is megtévesztette a fogyasztókat, ezért 20 millió forint büntetés megfizetésére kötelezte a céget.

A GVH szerint a mobilszolgáltató több alkalommal nem, vagy nem megfelelő módon adott tájékoztatást arról, hogy a reklámokban szereplő árakon történő vásárlás feltétele a hűségnyilatkozat aláírása. A hűségnyilatkozat a GVH szerint azért számít lényeges tulajdonságnak, mert alkalmas a fogyasztó "fogvatartására", ezáltal jelentős piaci hatása van. A fogyasztók megtévesztésének minősült az is, hogy a Pannon GSM a részletre vásárolható készülékeknél nem közölte, hogy a hirdetett ár csak kezdőrészlet.

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas az olyan tájékoztatás is, amelyből a fogyasztók számára nem derül ki, hogy a hirdetésben szereplő ár nem azonos a készülék teljes árával, hanem még további kifizetésekre is szükség van -- állítja a GVH. Ezt eredményezheti például, ha az információ szerepel ugyan a hirdetésben, de nem válik a fogyasztóhoz eljuttatandó üzenet részévé. A GVH hangsúlyozta: az apró betűs közlések önmagukban nem jelentenek problémát, csak akkor, ha azok a betűméret miatt nem olvashatóak.

A mobilszolgáltató nem ért egyet a GVH döntésével és a versenyhivatal írásbeli döntésének tanulmányozása után bírósághoz fordul. "A Pannon működése során a legmagasabb szintű üzleti etikai normákat alkalmazza, fő alapelvünk, hogy ügyfeleink igényét a legnagyobb versenyhelyzetben is kizárólag tisztességes magatartással és a legnagyobb szakmai felkészültséggel lehet kiszolgálni. Kommunikációnk is ezen a felelős gondolkodásmódon alapszik" -- mondta Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról