Szerző: Bodnár Ádám

2006. szeptember 06. 09:48:16

A Word 2000 kritikus biztonsági hibáját támadó kód jelent meg

A Secunia szerint kritikus hiba van a Microsoft Word 2000 szövegszerkesztőben, amelyet kihasználva támadók tetszőleges kódot indíthatnak el a felhasználók számítógépein, akár adatokat eltulajdonítva, törölve vagy módosítva. A sebezhetőséget a nagyvállalati körben még mindig széles körben használt Windows 2000 operációs rendszeren lehet kihasználni előre preparált Word-dokumentumok segítségével. A szövegszerkesztőhöz egyelőre nincs hibajavítás, a támadó dokumentumok azonban már terjednek -- figyelmeztet a Secunia.

[HWSW] A Secunia szerint kritikus hiba van a Microsoft Word 2000 szövegszerkesztőben, amelyet kihasználva támadók tetszőleges kódot indíthatnak el a felhasználók számítógépein, akár adatokat eltulajdonítva, törölve vagy módosítva. A sebezhetőséget a nagyvállalati körben még mindig széles körben használt Windows 2000 operációs rendszeren lehet kihasználni előre preparált Word-dokumentumok segítségével. A szövegszerkesztőhöz egyelőre nincs hibajavítás, a támadó dokumentumok azonban már terjednek -- figyelmeztet a Secunia.

"A többi Office-sérülékenységhez hasonlóan a hibát kihasználó dokumentumot egy sebezhető Word 2000-rel meg kell nyitni, hogy működjön" -- áll a biztonsági hiányosságot kihasználó MDropper.Q trójait felfedező Symantec közleményében. "Ennélfogva a sebezhetőség nem teszi lehetővé önmagukat megtöbbszöröző hálózati férgek terjedését." Mivel a sebezhetőségre egyelőre nincs javítás, a Symantec azt javasolja a Word 2000 felhasználóinak, ne nyissanak meg idegen forrásból származó, gyanús dokumentumokat.

A nyár elején már érték hasonló támadások az Office egyes komponenseit, májusbam, júniusban és júliusban egyaránt jelentek meg olyan kártevők, amelyek frissen napvilágra került biztonsági réseket támadtak a Wordben, az Excelben, később pedig a PowerPointban.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 03:51

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.