Szerző: Ady Krisztián

2006. június 22. 15:22

Első szeretne lenni a hazai noteszgéppiacon a Toshiba

Andrzej Kuzniak
Andrzej Kuzniak
[HWSW] Újabb disztribútor bevonásával, a Ramiris Rubin ZRt. kapcsolataival erősíti hazai pozícióit a Toshiba Europe Gmbh Számítógépes Divíziója. A Ramirist a mai naptól, azonnali hatállyal a Toshiba notebookok, kiegészítők és az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások értékesítési jogával ruházták fel. Az új disztribútor kinevezése kiegészíti a Technotrade-del már eddig is meglévő kapcsolatot.

A Toshiba 1993-ban kezte el magyarországon notebookjai értékesítését, majd a vállalat 2005. szeptemberében nyitotta meg regionális központját Varsóban. Ez az új központ a Toshiba kelet-európai terjeszkedését és növekedését segíti elő, ezzel a cég hatékonyabbá teheti az áruk elosztását és jelentősen növelheti a gyártó régiós jelenlétét.

Komoly célok

"Az elmúlt 2 évben a Toshiba mobil termékei iránt rendkívüli érdeklődést tapasztalt Magyarországon. Nagyra becsüljük meglévő disztribútorunk, a Technotrade erőfeszítését, mellyel ezt az eredményt elérhettük. Az új disztribútor, a Ramiris Rubin kinevezésével piacunk növelésére, ügyfélbázisunk kiterjesztésére nyílik lehetőségünk" -- mondta Andrzej Kuzniak, a Toshiba Europe GmbH Számítógépes Divíziójának közép- és kelet-európai regionális vezetője.

"Bízunk abban, hogy a Toshiba a világpiacon szerzett tapasztalata és partnereink helyi piaci ismeretei nyerő kombinációt alkotnak" -- tette hozzá. A Toshiba nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a negyedik negyedévre a harmadik legnagyobb hazai noteszgép-szállítóvá váljon, 2007-ben pedig az első helyet kívánják megszerezni. Kuzniak szerint Közép-Európa, és különösen Magyarország a Toshiba egyik kulcsfontosságú piaca.

Toshiba

Az elkövetkező hónapokban a vállalat véglegesíti regionális terveit és megállapodásait, melyek segíthetik elérni a kitűzött célokat. A Toshiba közelebbi együttműködésre készül hazai partnereivel, disztribútoraival és a közvetlen viszonteladókkal, illetve gyorsabban kíván reagálni a felhasználók igényeire, jobb megoldásokat nyújtva riválisainál.

A növekedés alapja megvan, hiszen az IDC 2005 harmadik negyedéves adatai szerint Magyarországon a hordozható PC-k piaci részesedése 40 százalék volt, azonban míg az asztali konfigurációk eladásai éves szinten kevesebb mint 10 százalékkal bővültek, addig a notebookok szegmensében a fellendülés meghaladta a 30 százalékot. Bár itthon a notebookokat elsősorban vállalatok vásárolják, a kiskereskedelemben is látványosan nőtt a noteszgépek sikere.

Egy asztali PC és a hozzá tartozó monitor gyakran már drágább mint egy belépő szintű notebook, így egyre több felhasználó szavaz a hordozható gépek mellett, bár a vevők többnyire az alsó kategóriás gépeket viszik haza. Az első noteszgépüket vásárlók rendszerint még "PC-s szempontok" szerint választanak, elsősorban a teljesítményt helyezik előtérbe. A régebbi notebookjuk helyett újat vásárolók döntésénél azonban már a hordozhatósággal kapcsolatos paraméterek dominálnak, a Toshiba várhatóan ezen a területen érhet el jelentős sikereket.

Toshiba HD DVD
HD DVD-meghajtóval szerelt Toshiba noteszgép működés közben

Fejlett megoldások

A bejelentést követően a Toshiba szakértője, Domenico Gargarella bepillantást engedett a Toshiba noteszgépek fejlett biztonsági megoldásaiba, illetve a felhasználóbarát, noteszgépekhez mellékelt rendszermenedzsment alkalmazások képességeibe.

Ezek közé tartozik a merevlemezek író-olvasófejének parkolópályára állítása, melyet az alaplapokra integrált, mindhárom tengelyen gyorsulást mérő szenzorok aktiválnak, az ujjlenyomatolvasóval elérhető teljeskörű -- Windows és alkalmazásszintű is -- bejelentkezés lehetősége (FingerPrint Single Logon), illetve a mobiltelefon- és Secure Digital memóriakártya-alapú (SD Token) azonosítás.

A demonstráció során a noteszgép tulajdonosának mobiltelefonjába épített Bluetooth-vezérlő nem csak a BIOS és merevlemez-jelszavakat oldotta fel automatikusan, de bejelentkeztette a felhasználót a Windows XP operációs rendszerbe is, kényelmes, de maximális biztonságú bejelentkezést biztosítva.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról