Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 22. 14:00

Kiadták a Quake III Arena forráskódját

A QuakeCon 2005 rendezvény alkalmából az id Software GPL licenc alatt kiadta a Quake III Arena motorjának forráskódját, amely ingyen elérhető a vállalat weboldalán PC és Mac rendszerekhez. A szabad elérhetőség azonban csak a motorra vonatkozik, a játék tartalmi része -- pályák, modellek, textúrák, hangok -- továbbra sem nyilvánosak.

[HWSW] A QuakeCon 2005 rendezvény alkalmából az id Software GPL licenc alatt kiadta a Quake III Arena motorjának forráskódját, amely ingyen elérhető a vállalat weboldalán PC és Mac rendszerekhez. A szabad elérhetőség azonban csak a motorra vonatkozik, a játék tartalmi része -- pályák, modellek, textúrák, hangok -- továbbra sem nyilvánosak.

Az 1999 decemberében kiadott "Q3A" motorját az id Software több más szoftvergyártónak is licencelte, ennek köszönhetően számos sikeres játékot mozgatott, köztük olyan nagy neveket, mint Jedi Knight II, a Call of Duty, a Soldier of Fortune II vagy a Medal of Honor: Allied Assault. Eddig a Quake III Arena motorjáért súlyos pénzeket kellett fizetni, mostantól azonban gyakorlatilag bárki készíthet olyan játékot, amely a Quake III Arena motorján alapul.

Az id összes korábbi játékának forrását nyilvánosságra hozta, amelyeket felhasználva a fejlesztői közösségek igen látványos módosításokat alkottak. Az eredeti Quake forráskódját például egy fiatalember szabadidejében olyan effektekkel egészítette ki, amelyek csak a Doom III-ban voltak megtalálhatók, például a tárgyakra vetődő valós idejű árnyékkal, a különböző különálló fényforrások kezelésével, vagy az élethű víz-, tükör- és üvegábrázolással.

John Carmack, az id vezető programozója a Quake III forrásának kiadása kapcsán elmondta, szerinte hamarosan már a mobiltelefonok is elegendően erősek lesznek a Quake III motoros játékok futtatásához. Az id Software várakozásai szerint a Q3A motorja köré teljesen új ökoszisztéma szerveződik majd, hasonlóan, ahogy a Half-Life "kitermelte" a ma már önálló életet élő Counter-Strike mozgalmat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról