Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Valódi gyilkosság egy virtuális kardért

Bodnár Ádám, 2005. június 09. 14:12
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com/HWSW] Életfogytig tartó börtönre, a hivatalos megfogalmazás szerint felfüggesztett halálbüntetésre ítéltek egy kínai férfit, mivel az leszúrta barátját. A 41 éves Hu Cseng Wei azután ölte meg a 26 éves Zsu Szao Juant, amikor megtudta: az áldozat eladott egy, a Legend of Mir 3 online szerepjátékban játékban létező sárkányölő kardot, amelyet csak kölcsönbe kapott. Weire élete végéig tartó börtön vár, noha jó magaviselet esetén már 15 év múlva szabadulhat. Az áldozat apja fellebbezni kíván és halálbüntetés kiszabását követeli.

[News.com/HWSW] Életfogytig tartó börtönre, a hivatalos megfogalmazás szerint felfüggesztett halálbüntetésre ítéltek egy kínai férfit, mivel az leszúrta barátját. A 41 éves Hu Cseng Wei azután ölte meg a 26 éves Zsu Szao Juant, amikor megtudta: az áldozat eladott egy, a Legend of Mir 3 online szerepjátékban játékban létező sárkányölő kardot, amelyet csak kölcsönbe kapott. Weire élete végéig tartó börtön vár, noha jó magaviselet esetén már 15 év múlva szabadulhat. Az áldozat apja fellebbezni kíván és halálbüntetés kiszabását követeli.

A sárkányölő kardot Hu és egy barátja februárban szerezték meg az online játékban, majd kölcsönadták Zsunak, aki aztán 180 ezer forintnak (!) megfelelő valódi jüanért eladta egy másik játékosnak. Hu elment a rendőrségre és bejelentette a lopást, azonban a hatóságok nem foglalkoztak az üggyel, szerintük ugyanis a kard nem valódi, ezért nem vonatkoznak rá a magántulajdont védő törvények. Zsu azt ígérte, átadja a fegyver árát, azonban Hu elvesztette a türelmét és egy éjszaka otthonában rátámadt és mellbedöfte.

A China Daily jelentése szerint egyre többen fordulnak a rendőrséghez, bíróságokhoz a virtuális javak tulajdonviszonyait isztázandó. A pekingi egyetem jogászprofesszora szerint a játékokban megszerzett tárgyakat magántulajdonnak kellene tekinteni, hiszen a felhasználók időt és pénzt áldoznak a megszerzésükre. Mások szerint azonban nem ilyen egyszerű a helyzet, hiszen ezek a "vagyontárgyak" sokak számára semmit sem jelentenek, azok csupán a játékot futtató szervereken található adatok.

Egyre gyakoribb, hogy a virtuális világokban fellelhető tárgyak valódi pénzért cserélnek gazdát, sőt, az "emberkereskedelem" sem ritka. Kínában már egész iparág épül az online szerepjátékokra, sokan abból élnek, hogy a virtuális javakat teszik pénzzé valamelyik internetes piactéren, vagy egy jól kiképzett, "tápos" karaktert kínálnak eladásra. A játékok kiadói és a hálózatokat üzemeltetők a legtöbb esetben szigorúan tiltják az ilyet és ha tudomásukra jutnak ilyen esetek, kitiltják a szabályok ellen vétőket a játékból.

Persze vannak ezzel ellentétes esetek is, a Project Entropia online univerzum üzemeltetői árverésen egy 25 négyzetkilométeres szigetet adtak el. A liciten győztes játékos 26,5 ezer dollárt (~5,4 millió forintot) fizetett a virtuális szigettel kapcsolatos jogokért, beleértve a vadászat és az adószedés jogát, valamint a szigeten található elhagyatott kastélyért.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.