Szerző: Bodnár Ádám

2004. október 25. 15:38

Mobil játékokat, csengőhangokat, háttereket kínál partnerein keresztül a Nokia

Az új bevételi források után kutató Nokia a mobiltelefonos játékok, csengőhangok, hátterek, képernyőkímélők letöltésében véli megtalálni a Szent Grált. A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója hamarosan előáll saját gyűjteményével, amelyet a mobilszolgáltatók jutalék fejében továbbértékesíthetnek a felhasználóknak.

Az új bevételi források után kutató Nokia a mobiltelefonos játékok, csengőhangok, hátterek, képernyőkímélők letöltésében véli megtalálni a Szent Grált. A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója hamarosan előáll saját gyűjteményével, amelyet a mobilszolgáltatók jutalék fejében továbbértékesíthetnek a felhasználóknak.

A finn cég forgalma már harmadik éve csökken, ezért elengedhetetlenül fontos, hogy új szolgáltatásokkal jelentkezzen, amelyek révén megállíthatja ezt a folyamatot. A Nokia azért tett a multimédiás mobil tartalmakra, mert a tavaly a piacuk világszerte 12 milliárd eurót tett ki, 2008-ra azonban a cég várakozásai szerint 70 milliárd euróra emelkedik.

A Nokiának már korábban is voltak arra irányuló tervei, hogy vezető pozíciót szerezzen a mobiltelefonos tartalmak piacán. A cég ennek érdekében létrehozta a Club Nokia weboldalt, ahonnan a felhasználók játékokat, csengőhangokat és más tartalmakat tölthettek le. A mobilszolgáltatók azonban saját portáljaikra nézve fenyegetőnek találták a Club Nokiát, így a finn cég 2003-ban beszüntette a tartalomszolgáltatást.

A mobilszolgáltatókat megosztja a Nokia új kezdeményezése. A T-Mobile alelnöke, Michael Hagspihl üdvözölte a finn cég erőfeszítéseit, elmondása szerint a német szolgáltató örömmel fizet jutalékot a Nokiának, amennyiben a felhasználók számára vonzó, sok készüléken elérhető tartalmakat tesz elérhetővé. A France Telecom mobilszolgáltató leányvállalata, az Orange ezzel szemben saját fejlesztésű tartalmakra alapoz, a cég ezért nemrégiben 250 fejlesztőcéget kért fel mobil alkalmazások készítésére.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról