Szerző: Bodnár Ádám

2004. október 21. 13:34

Swatch karórák Microsoft szoftverrel

Az elsősorban fiatalok körében népszerű svájci Swatch bemutatta új karóráit, amelyek a Microsoft szoftverét futtatják és az MSN Direct rádiós szolgáltatáson keresztül sokféle adat -- például hírek, moziműsor, időjárásjelentés, tőzsdei árfolyamok -- tölthető le rájuk. A két cég három éve kezdte el az órák közös fejlesztését.

Az elsősorban fiatalok körében népszerű svájci Swatch bemutatta új karóráit, amelyek a Microsoft szoftverét futtatják és az MSN Direct rádiós szolgáltatáson keresztül sokféle adat -- például hírek, moziműsor, időjárásjelentés, tőzsdei árfolyamok -- tölthető le rájuk. A két cég három éve kezdte el az órák közös fejlesztését.

A "Paparazzi" fantázianévre hallgató órák vásárlói ingyen kapják a legújabb időjárás-jelentést, híreket és tőzsdei árfolyamokat. Évi 40 dolláros (~8 ezer forintos) előfizetési díjért részletesebb időjárásjelentés, személyre szabott hírek, sporthírek, tőzsdei árfolyamok és horoszkóp is jár. Aki évi 60 dollárt (~12 ezer forintot) fizet, a Microsoft Outlook szoftver emlékeztetőit és az azonnali üzeneteit is megkapja.

A karórák lelke az ún. SPOT (Smart Personal Objects Technology). A redmondi vállalat a jövőben több SPOT-alapú tárgyat is piacra szeretne dobni. A karórákban és más SPOT eszközökben a Microsoft és a National Semiconductor által együtt fejlesztett elektronika teljesít majd szolgálatot. A chipkészlet egy ARM7 processzorból, memóriából, valamint egy apró 100 MHz-es rádiófrekvenciás vevőből áll.

A Paparazzi órák 150 dolláros (~30 ezer forintos) áron lesznek kaphatók. A Swatch a tizenkeddeik óragyártó, amely az MSN Direct technológiát használó terméket jelentett be. Az MSN Directet támogató, ismertebb cégek között van a Fossil és a Tissot is, amely a Swatch Grouphoz tartozik. A jelenleg kapható órák ára 129 dollártól 725 dollárig terjed. Sajnos az MSN Direct szolgáltatás egyelőre csak az Egyesült Államok és Kanada bizonyos nagyvárosaiban érhető el, de előbb-utóbb valószínű Európában is beindul.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról