Szerző: bassline

2000. május 12. 00:01

Érdekes hirek a TeamFortress2-ről

A Valvesector honlapján érdekes információk olvashatóak a készülő TF2-ről, azon belül is főleg a fegyverekről kaphatunk igen részletes ismertetőt. Mivel a játék még a fejlesztés közepén jár és a hír forrását nem kívánták megnevezni a személy titokban tartása miatt, ezért még semmi nem biztos és némi fenntartással fogadjuk a hírt.

A játékban háromféle típusú golyóálló mellény lesz, melyek különböző mértékben védenek meg a találatoktól. Például a Rangerek gépfegyverének találatait csak 10-20%-ban nyeli majd el a könnyű mellény, 30-50%-át a közepes és 85-100%-át a nehéz. Az elnyelés ezen kívül még függ attól is, hogy milyen részét találtuk el az ellenségnek, a lövés milyen messziről érkezett és természetesen, hogy milyen fegyverből. A kézifegyver nem a legnagyobb kaliberrel rendelkezik, például a mesterlövész puska a könnyű páncélmellényt szó nélkül átlövi, a közepes 5-10%-ban fogja fel és a nehéz sem képes csak 20-30%-os elnyelésre. A golyóálló mellények természetesen komplexek, így 4 részre oszthatóak hatékonyság és tartósság szempontjából: fej, törzs, kar, láb. Lássuk a fegyvereket, melyek arzenálja tekintélyes.

A kém fojtó zsinórja hasonló a TeamFortress Classic-ban található késhez. Az áldozat mögé kell kerülni ha használni akarjuk, majd néhány másodperc szükséges a munka véghezviteléhez ami alatt az áldozat kis nyögést hallat, amit mások meghallhatnak. Ha ez az ember egy társ, akkor az besegíthet és megakadályozhatja a kém tevékenységét, ami ha sikeres volt akkor a kém rögtön két ellenféllel találja szembe magát. A kém hangtompítós pisztollyal is rendelkezik, mely főleg a fejlövésekre hatékony, azonban egy közepes páncélzatú ember ellen kapásból kettő is kell belőle.

A Rangerek és az egészségügyisek géppisztolya szinte darabokra szaggatja a könnyű páncélzatúakat, korrekt a sebzése a közepeseken, azonban a nehéz páncél ellen már nem rúg labdába. Ez a fegyver az egyik leggyorsabban tüzelő fegyver a játékban azonban gondjai akadnak a pontossággal és a távolsággal. Egy tárban 30-35 töltény foglal majd helyet.

Ennek a fegyvernek lesz egy erősebb verziója is, mely már hatékonyabb a nehéz páncélzatúak ellen is, azonban kisebb a tűzgyorsasága. Egy tárban is csak 25-30 töltény lesz.

A rohamfegyver lesz az arany középút a fegyverarzenálban. Ennek lesz a legkiegyensúlyozottabb tűzgyorsasága, erőssége és pontossága, de nem lesz speciális jellemvonása. Egy tárban 30 lőszer lesz.

A lánctáras gépfegyver a golyószórósok fegyvere lesz, mely igen erős, azonban használatakor egyhelyben kell állni, így könnyű célpontok lehetünk az ellenség számára. A tűzgyorsaságra sem lesz gond (hasonló gyors lesz mint az Opposing Force-ban), a pontosságon pedig javíthatunk ha guggolva használjuk.

Sörétes puskával is találkozhatunk majd, azonban ennek a sebzéséről még nincs pontos információ. 8 töltény lesz betárazható.

A mesterlövész puskáról igen kevés információ szivárgott ki, de azt tudni lehet, hogy a egy fejlövést senki nem élhet túl ezzel a fegyverrel. Remélhetőleg lesz szép lézeres célzó is. : ))

A LAW sem maradhat ki a sorból, melyet a tengerészek fognak hurcolászni magukkal. Ez egy egylövetű rakétalövő, melynek természetesen van romboló hatása rendesen, azonban nem keverendő az FPS játékokban található társaikkal. Ha egy bizonyos távolságon belül próbálunk lőni vele akkor a rakéta élesedés nélkül csak kipottyan és nem robban fel. Ezenkívül a felállításakor lassabban tudunk mozogni, és a kilövéshez vagy guggolnunk vagy hasalnunk kell. A célzás is elég hosszadalmas és macerás. A fegyvert főleg járművek kiiktatására használhatjuk.

A gránátvetőnek két tüzelési módja lesz, az egyik esetben 5 kis gránátot lőhetünk ki, a másik esetben pedig egy darab némileg nagyobbat. Még nem tisztázott pontosan melyik mire jó.

A robbanó csomagot egy alkalmas helyen beüzemelve egy gombnyomásra jókora robbanást okozhatunk a pályákon bizonyos célpontokban. A hagyományos gránátok időzített változatban kapnak helyet, melyek 5 másodperc késleltetéssel rendelkeznek a robbanás előtt. Ezen kívül a Flashbang is szerepelni fog a fegyver arzenálban, mely úgyszintén időzített lesz, és a felrobbanása után ideiglenesen megvakulnak a közelben lévők és azok a mesterlövészek, akik éppen a robbanás helyszínét szemlélték a távcsövűkön át! A füstgránát eldobás után egy olyan füstöt bocsát majd ki, melyen nem lehet átlátni, nehezítve ezzel az ellenség dolgát.

A csavarkulcs nem igazán alkalmazható támadó fegyverként, annál inkább hasznos ha egy forgatható lövegtornyot akarunk építeni éppen. A jelzőrakéta-pisztoly sem éppen fegyverként használható, mivel nem sért semmit, annál inkább hasznos jelzések küldésére. Csak bizonyos pályákon lesz használható.

Hát a fegyverek mellet látható néhány újabb screenshot, hogy azért legyen valamilyen vizuális élmény is. Mint ismeretes a játék Half Life engine-re fog épülni, így remélhetőleg futási problémák nem lesznek, bár a képeken látható, hogy a texturákra nem lehet panasz. Remélhetőleg a hangulat is ilyen jó lesz!

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról