Szerző: Barna József

2003. február 12. 18:51

Az NVIDIA nem javasolja a 3DMark03 használatát

Amint arról beszámoltunk, a Futuremark tegnap adta ki a grafikus kártyák teljesítményének mérésében kvázi-szabvánnyá avanzsált tesztprogram-sorozatának legújabb tagját. A 3DMark03 a korábbi változatokkal ellentétben nem egy valós játékmotort használ a tesztek futtatására, amiért már a megjelenés napján több internetes fórumon kétségbe vonták az alkalmazás hasznosságát. A grafikus processzorok piacát vezető NVIDIA pedig élesen kritizálta a szoftvert.

Amint arról beszámoltunk, a Futuremark tegnap adta ki a grafikus kártyák teljesítményének mérésében kvázi-szabvánnyá avanzsált tesztprogram-sorozatának legújabb tagját. A 3DMark03 a korábbi változatokkal ellentétben nem egy valós játékmotort használ a tesztek futtatására, amiért már a megjelenés napján több internetes fórumon kétségbe vonták az alkalmazás hasznosságát. A grafikus processzorok piacát vezető NVIDIA pedig élesen kritizálta a szoftvert.

Amint azt Tony Tamasi, az NVIDIA desktop részlegének igazgatója az ExtremeTech-nek elmondta, a vállalat alapvető problémája az, hogy a szintetikus tesztprogram egyáltalán nem tükrözi a valós játékok futtatása során várható teljesítményt. Tamasi kiemelte, hogy a múltban is tettek erőfeszítéseket annak érdekében, hogy a cég hardverei jól teljesítsenek a 3DMark korábbi verzióiban. Azonban a felhasználók ebből a munkából gyakorlatilag semmi sem profitáltak, mert a játékok futtatása során nem jelentkezett a tesztprogram által mért teljesítménynövekedés.

Az NVIDIA csak tavaly decemberig vett részt a Futuremark béta programjában, ám ezzel kapcsolatban is rendkívül csalódottan nyilatkozott Tamasi. Mint mondta, a részvételük abban merült ki, hogy fizettek a fejlesztőnek. "A mi szempontunkból nem volt értelme valami olyasmire pénzt áldozni, amiben nem hiszünk" -- tette hozzá.

Az első tesztek szerint a 3DMark03 alatt az ATI Technologies Radeon 9700 Pro grafikus processzora teljesít a legjobban, és az alkalmazás tesztjeinek nagy része olyan technológiákat is használ (például Pixel Shader 1.4), melyeket az ATI GPU-i támogatnak, az NVIDIA termékei pedig nem. Ezért sokan úgy vélik, az NVIDIA fanyalgása mögött nem elsősorban szakmai érvek állnak.

Tamasi szerint azonban szintetikus tesztprogramok helyett valós játékok futtatása alapján kell megítélni egy-egy grafikus processzor teljesítményét.

Szólj hozzá a fórumban!

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról