Szerző: Barna József

2003. január 24. 17:36

A tavalyi év legbosszantóbb kéretlen levelei

[BBC] A kéretlen reklámlevelek egyre több fejtörést okoznak immár nemcsak az otthoni felhasználóknak, hanem a vállalatoknak is. Azon túl, hogy a spam a netizenek idegeit borzolja, komoly anyagi károkat is okoz. Egy brit vállalat nemrégiben összeállította a tavalyi év legbosszantóbb kéretlen leveleinek listáját.

[BBC] A kéretlen reklámlevelek egyre több fejtörést okoznak immár nemcsak az otthoni felhasználóknak, hanem a vállalatoknak is. Azon túl, hogy a spam a netizenek idegeit borzolja, komoly anyagi károkat is okoz. Egy brit vállalat nemrégiben összeállította a tavalyi év legbosszantóbb kéretlen leveleinek listáját.

A spamszűrő alkalmazásokat fejlesztő Surf Control által készített toplistán -- nem meglepő módon -- az internetezők szexuális életében és anyagi helyzetében javulást ígérő ajánlatok dominálnak. Az első helyen azok a levélvariánsok állnak, melyek ingyenes jelszó ígéretével igyekeznek a gyanútlan netizeneket egyébiránt fizetős pornóoldalakra csábítani; ezeket követik a potencianövelő Viagrát olcsón kínáló e-mailek.

Helyezés: Téma
1.Ingyenes jelszó pornóoldalakhoz
2.Olcsó gyógyszerek (Viagra)
3.Ajánlatok kölcsön visszafizetésére
4.Segítsd Nigériát!
5.Távirányítható kisautó
6.A legjobb internetes kaszinó
7.A legjobb tésztafőző edény/lábas
8.Szabadulj meg a hitelkártya-tartozástól!
9.Társkereső szolgáltatás
10.DVD-k másolása egyetlen kattintással

A Surf Control becslése szerint a kéretlen levelek évente 9 milliárd dollár kárt okoznak. A költségek magukban foglalják a vállalatoknál a spamekkel eltöltött és nem munkára fordított idő okozta produktivitás-csökkenés, a folyamatos levélforgalom miatt szükségessé váló infrastruktúrafejlesztés és az ezt elvégző személyzet fenntartása kapcsán felmerülő extra kiadásokat.

Felmérések szerint tavaly drámai módon nőtt a spamek száma: a kéretlen levelek immár az interneten küldött összes üzenet 36 százalékát teszik ki, míg egy évvel korábban részarányuk mindössze 8% volt. A MessageLabs jóslata szerint pedig ez az arány idén nyárra elérheti az 50 százalékot is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról