Szerző: Barna József

2002. október 28. 07:49

Részletek a magyar fejlesztésű Panzers második világháborús stratégiai játékról

A S.W.I.N.E. című játékával népszerűvé vált magyar Stormregion fejlesztőcsapat immáron hivatalosan is bejelentette legújabb fejlesztését, a Panzers t, mely a második világháborúba sodródott Európa csataterein játszódó valós idejű stratégiai játék, teljes 3D-s környezetben.

A S.W.I.N.E. című játékával népszerűvé vált magyar Stormregion fejlesztőcsapat immáron hivatalosan is bejelentette legújabb fejlesztését, a Panzerst, mely a második világháborúba sodródott Európa csataterein játszódó valós idejű stratégiai játék, teljes 3D-s környezetben.

A háború három legnagyobb hadviselő fele -- Németország, Anglia-Egyesült Államok, Oroszország -- közül választhatunk, és vezethejük győzelemre a gyalogosokból és járművekből álló különítményünket. Európai nagyvárosokon, hatalmas erdős vagy sík tájakon, mediterrán falukon és havas hegységeken keresztül vezet az utunk, melyek közben rengeteg elsődleges, másodlagos és titkos cél vár megoldásra.

Teljesen valósághűen megalkotott második világháborús járművek -- tankok, lövegek, dzsipek, repülők és teherautók -- segítenek a harcban. Bármely résztvevőt választva egy karizmatikus hős van jelen, mint a különítmény vezetője és az ő története tárul fel a háború folyamán. Játék közbeni animációk, párbeszédek és legfőképpen akciójelenetek színesítik a programot, és viszik tovább a cselekményt.

A katonák a harcban tapasztalati pontokat szereznek, fegyveres és más képességeik fejlődnek. Lőszeres- és műhelykocsik gondoskodnak a tankjainkról, a gyalogosokat pedig különféle felszerelési tárgyak segítik. Igényelhetünk egységeket, újabb típusra szerelhetjük át vagy javíthatjuk főhadiszállásunkon a már meglévőket. A csata után megmaradt egységeket pedig akár a következő pályára is átvihetjük.

A katonáknak a távolság függvényében minőségben különböző látásuk van, amit a ráadásul az időjárási viszonyok módosítanak. Ezenkívül az időjárási viszonyok a hallásra is hatással vannak. Minden gyalogos képes meghallani a közeledő járművet, és minél tapasztaltabb, annál többet tud mondani róla, akár a pontos típusát is.

Az egyedülálló RPG-hez hasonló rendszer fejlődést tesz lehetővé tapasztalati pontok szerzésével, amelyek bizonyos cselekedetek végzésével és célok teljesítésével nyerhetők. A küldetések céljainak teljesítésével presztízs-pont nyerhető, amit új egységek igénylésére lehet később felhasználni. Tapasztaltabb egységek több viszontagságot képesek elviselni, és kevésbé hajlamosak a megadásra és az elfutásra.

Számos felszerelési tárgy növeli a gyalogosok harci teljesítményét úgy mint kézigránát, aknakereső stb. Különféle testhelyzetek teszik lehetővé a tárgyak mögé vagy sűrű növényben való elbújást, sőt lopakodó üzemmódban a gyalogosok automatikusan kihasználják a terep adottságait a rejtőzésre, ahogyan az a valóságban történik.

Rendkívül részletesen kidolgozott objektumok és lélegzetelállító effektek gondoskodnak a vizuális élményről, melyeket a saját fejlesztésű Gepard engine jelenít meg. Teljesen lerombolható épületek, lángoló házak, sűrű füst és porfelhő a robbanások után valamit a 3D-s hangok együttesen olyan élményt nyújtanak, hogy a játék a legnagyobb háborús filmek hangulatával vetekszik. Számos fajta jármű örvendezteti meg a második világháborús találmányok rajongóit, köztük kétéltűek, vontatott lövegek, tankok, repülőgépek. A rendkívül részletesen kidolgozott egységek az eredetijükkel minden arányban egyeznek. Egy csapatot nagyon sokféleképpen összeállíthatunk az egységek kombinálásával, így más stratégiák alkamazása is ajánlott. Például a páncélos egységeket el lehet foglalni az ellenségtől bizonyos fegyverek és taktikák használatával, mint ahogyan azt "A halál ötven órája" című klasszikus filmben is láthattuk.

A részletes sebződés-modell lehetővé teszi a jármű részleges működésképtelenségét, ezenkívül bizonyos stratégiák használata előnyt biztosít (pl: a tankot a hátsó páncélon érdemes lőni). A különítmény pályák között is utazhat oda és vissza, ha a küldetés egyes céljainak teljesítéséhez az kell.

A főmenü "Multiplayer" opcióját választva hatalmas többjátékos ütkezetekben vehetünk részt, ahol nyolc játékos (számítógép vagy ember által irányított) részvételével akár száz egység között is dúlhat a csata.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról