Szerző: Vörös Péter

2002. július 25. 15:48

Az AOL a várakozásoknál jobb eredményekkel zárta a második negyedévet

[CNET, Wall Street Journal] Az AOL Time Warner szerdán a tőzsdei zárás után bejelentette negyedéves eredményeit, amelyek a várakozásoknál jobban alakultak annak ellenére, hogy az America Online részleg teljesítménye továbbra sem túl jó és a felsővezetésben sem teljesen stabil a helyzet. A cég hagyományos média részlegei nagyon jól teljesítettek. A vállalat egyúttal azt is bejelentette, hogy az Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (Securities and Exchange Commission, SEC) vizsgálja a számviteli gyakorlatát.

[CNET, Wall Street Journal] Az AOL Time Warner szerdán a tőzsdei zárás után bejelentette negyedéves eredményeit, amelyek a várakozásoknál jobban alakultak annak ellenére, hogy az America Online részleg teljesítménye továbbra sem túl jó és a felsővezetésben sem teljesen stabil a helyzet. A cég hagyományos média részlegei nagyon jól teljesítettek. A vállalat egyúttal azt is bejelentette, hogy az Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (Securities and Exchange Commission, SEC) vizsgálja a számviteli gyakorlatát.

Az AOL Time Warner közölte, hogy az EBITDA (kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség) 2%-kal 2,5 milliárd dollárra emelkedett. A cég nettó nyeresége 394 millió dollár (részvényenként 9 cent), míg a forgalom 10,6 milliárd dollár volt a második negyedévben. Az előző év hasonló időszakában a cég vesztesége részvényenként 17 cent volt.

"A második negyedévben működési eredményeink meghaladták várakozásainkat" -- közölte Richard Parsons, az AOL Time Warner elnök-vezérigazgatója. "Az America Online hirdetési bevételei a várakozásoknak megfelelően csökkentek az előző év hasonló időszakához képest, ennek a hatását azonban ellentételezte az, hogy a többi üzletágunk jól szerepelt. Arra számítunk, hogy a hagyományos média és szórakoztatóipari részlegeink javuló trendje további növekedést fog eredményezni a második félévben."

Pro forma alapon a cég nyeresége részvényenként 24 cent volt, a First Call/Thomson Financial által megkérdezett szakértők részvényenként 22 centes nyereségre és 10,2 milliárd dolláros forgalomra számítottak.

A vállalat megerősítette korábbi előrejelzéseit a közeljövő pénzügyi teljesítményét illetően. Az év egészében a forgalom növekedése 5-8% között (várhatóan 8%-hoz közel) lesz, míg az EBITDA növekedése 5-9% között (az előrejelzések szerint az 5%-hoz közel) lesz, mivel továbbra is gyenge az online hirdetési piac.

Az előfizetések növekedése jelentősen visszaesett a második negyedévben, ez főként Európában és Latin-Amerikában volt érezhető. A cég előfizetésekből származó forgalma 20%-kal nőtt, ennek ellenére az új előfizetések száma csökkent. A negyedévben 492 ezer új előfizetőt szerzett a cég.

Ezzel szemben az AOL-nak 1,3 millió új előfizetője volt az előző év hasonló időszakához képest, így a cégnek immár 35,1 millió előfizetője van. Jordan Rohan, a SoundView Technology Group egyik elemzője szerint az AOL komoly gondokkal küszködik: "az előfizetői szám növekedése pár éven belül elérheti a nullát, mivel Európában és Latin-Amerikában jelentős nehézségekkel néz szembe a vállalat".

Az AOL második negyedéves teljesítménye ezenkívül főként annak köszönhető, hogy 42%-kal csökkentek a hirdetésből és e-kereskedelemből származó bevételek. Az első negyedévben ez a visszaesés 31%-os volt az előző év hasonló időszakához képest.

Wayne Pace, az AOL Time Warner pénzügyi vezérigazgatója további részleteket tett közzé az AOL működését illetően. Az AOL-nak 26,5 millió előfizetője van az USA-ban, ezek közül 3,1 millió az ingyenes próbaelőfizetéssel rendelkező tag, 17,7 millió előfizető fizeti a standard 23,90 dolláros díjat, 4,3 millióan fizetik az alacsonyabb óradíjat és a 14,95 dolláros "Bring Your Own Access" csomagot, míg 1,4 millió előfizető fizet a kedvezményes PC-csomagok keretében.

Az AOL-t leszámítva a cég többi része jól szerepelt. A kábeltévé-divízió, a Time Warner Cable 18%-os forgalomnövekedésről számolt be, a cég negyedéves forgalma 2,1 milliárd dollár volt, míg az EBITDA 12%-kal 872 millió dollárra nőtt. A vállalat szerint az előfizetések és a hirdetési bevételek álltak a jó teljesítmény mögött. A Time Warner Cable 266 ezer digitális kábel TV előfizetővel gyarapodott a második negyedévben, a cégnek immár 3,9 millió előfizetője van. A vállalat broadband előfizetőinek száma 271 ezerrel 2,5 millióra nőtt.

A film és szórakoztatóipari divízió forgalma 26%-kal 2,4 milliárd dollárra nőtt, míg az EBITDA 31%-kal 328 millió dollárra emelkedett. A siker többek között az olyan mozifilmeknek volt köszönhető, mint a Harry Potter vagy az Ocean's Eleven.

A TV-hálózati üzletágat is érintette a hirdetési piac gyengesége, az EBITDA 5%-kal 420 millió dollárra csökkent, míg a forgalom 7%-kal 1,9 milliárd dollárra emelkedett.

A zenei divízió, a Warner Music Group a második negyedévben 102 millió dolláros EBITDA-t ért el (ez 17%-os növekedés az előző év hasonló időszakához képest), míg a forgalom 4%-kal 972 millió dollárra nőtt. A SoundScan piackutató cég szerint a Warner Music Group immár a világ második legnagyobb lemezkiadó vállalata 17,1%-os piaci részesedéssel.

A kiadásokkal foglalkozó divízió eredményeiben immár benne van az európai IPC Media magazinkiadó cég akvizíciója is, az EBITDA 14%-kal 337 millió dollárra, a forgalom 8%-kal 1,4 milliárd dollárra nőtt.

A negyedéves eredmények bejelentése után a cég azt is közzétette, hogy az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (Securities and Exchange Commission, SEC) vizsgálja a számviteli gyakorlatát, miután a múlt héten a Washington Postban megjelent egy cikk azzal kapcsolatban, hogy gondok vannak a cég könyvelése körül.

"Miután a Washington Post cikk megjelent, az SEC tájékoztatott minket arról, hogy tényfeltáró vizsgálatot indítottak annak tartalmával kapcsolatban" -- közölte Parsons. A cikk szerint az AOL divízió megkérdőjelezhető ügyletek révén felfelé kozmetikázta az online hirdetési bevételeket amikor minden jel arra utalt, hogy a hirdetési bevételek összeomlásából komoly károk érhetik a vállalatot.

Az AOL Time Warner bejelentette, hogy a cég könyvvizsgálója, az Ernst & Young újra megvizsgálta a Washington Post cikkben szereplő összes tranzakciót és írásban is megerősítette azt, hogy az összes tranzakció és közzététel a számviteli előírásoknak megfelelően történt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról