:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. október 10. 10:03

A Sony 124 millió dollárért megvásárolta a Final Fantasy sorozatról ismert Square játékfejlesztő cég 18,6 százalékát

[CNET] A Sony Computer Entertainment 124 millió dolláros tőkeinjekcióhoz juttatta a Final Fantasy szerepjátékairól ismert japán Square szoftvergyártót. A Sony ezzel 18,6 százalékos részesedést szerzett a játékfejlesztő vállalatban.

[CNET] A Sony Computer Entertainment 124 millió dolláros tőkeinjekcióhoz juttatta a Final Fantasy szerepjátékairól ismert japán Square szoftvergyártót. A Sony ezzel 18,6 százalékos részesedést szerzett a játékfejlesztő vállalatban.

A Square nemrégiben jelentette be, hogy a Final Fantasy: The spririts within film pénzügyi kudarca miatt kivonul a filmiparból és a jövőben kizárólag a videojátékok készítésére koncentrál. A Final Fantasy játéksorozat -- amely jelenleg a tizedik részénél tart -- az egyik legsikeresebb szoftver a PlayStation platformon, a tíz részből összesen 35 millió példányt adtak el.

A hírek szerint a Square hamarosan nem csak a Sony gépeire fejleszt majd játékokat, hanem a rivális Nintendo és Microsoft konzolokra is. A Sony szóvivője bejelentette, hogy nincs szándékukban megakadályozni, hogy a Square más gyártók hardvereire is fejlesszen.

A Square elnökének, Hisashi Suzukinak a nyilatkozata azonban már nem ilyen egyértelmű. "A megállapodás ellenére nem feltétlen vagyunk a Sony elkötelezettjei. De a jövőben megvizsgáljuk a feltételeket és a legjobban fogyó konzolra fejlesztünk majd. És jelenleg nem kérdéses, hogy a Sony a legsikeresebb" - nyilatkozta az elnök.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 07:54

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.