Szerző: Hlács Ferenc

2015. június 15. 11:30

Óriási felbontású VR-szemüveget leplezett le a Starbreeze

Megérkezett az idei E3 VR-rohamának következő katonája, ezúttal a Starbreeze gondozásában. A többek között a Payday-ről ismert játékfejlesztő frissen bejelentett VR-szemüvege StarVR névre hallgat, és belsejében két darab Quad HD kijelzőt is felvonultat - a specifikációk figyelemreméltók, a vélhető rendszerigények ijesztők.

Az Oculus Rift által elindított VR-hullámot egyre több cég próbálja meglovagolni: némelyek a Google Cardboardhoz hasonló egyszerű, a készülék "agyaként" és kijelzőjeként okostelefonokat használó koncepciókkal, mások pedig egészen komoly hardverrel felszerelt sisakokkal. Utóbbiak táborát bővíti a Starbreeze játékfejlesztő cég frissen leleplezett VR-headsete is. A vállalat, amelynek nevéhez olyan címek fűződnek mint a PayDay és a Chronicles of Riddick, szombaton, Los Angelesben mutatta be StarVR névre keresztelt termékét - a cég fejlesztőpartnerei között egyébként a Toshiba és a Lionsgate is ott van.

A robusztus VR-szemüveg specifikációi határozottan figyelemreméltók, különösen a látómező: a fejlesztőcsapat szerint az eszköz 210 fokos vízszintes és 130 fokos függőleges látóteret biztosít, ami jócskán meghaladja a konkurens termékek értékeit. Bár hivatalos adat egyelőre nincs arról, hogy a VR eszközök zászlóvivője, az Oculus Rift végleges verziója pontosan milyen látóterületet produkál majd, a korábbi prototípusok 100, illetve 110 fokos látómezeje jól láthatóan elmarad a StarVR képességei mögött.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az lyen mértékben felnagyított képeknél, hogy a látvány ne váljon pixeldzsungellé, kiemelten fontosak a nagy felbontású kijelzők: a Starbreeze termékében két darab, egyenként 2560x1440 pixel felbontású, 5,5 hüvelykes panel található, amelyek egymás mellett 5120x1440-es képet adnak. A készülék ezzel ismét maga mögé parancsolja az összesen 2160x1200 pixellel dolgozó Oculus Riftet - igaz, a játékfejlesztő cég azt egyelőre nem árulta el, milyen típusú panelekről van szó.

A készülékből a kötelező jellegű mozgáskövetés sem maradt ki, abban a cég szerint giroszkópok és gyorsulásmérők is figyelik a felhasználó pozícióját, továbbá egy optikai követőrendszer is társul hozzá. Noha utóbbival kapcsolatban a vállalat egyelőre nem adott túl részletes tájékoztatást, miután az a szemüvegen látható jelölőket követi, jó eséllyel külső, a játéktér peremén felszerelhető szenzorokról van szó, akárcsak az Oculus esetében. A Starbreeze szerint megoldása a milliméternél is kisebb mozdulatokat is képes követni, 360 fokban, továbbá a világos jelölőmatricákkal egyéb tárgyak is láthatóvá tehetők a rendszer számára.

A fentiek egy meglehetősen impresszív készüléket vetítenek előre, ugyanakkor a hirtelen felbukkanó, hasonlóan nagy számokat felvonultató termékek gyakran csúsznak át a "túl szép, hogy igaz legyen kategóriába". A potenciális felhasználók körét már önmagában az is beszűkíti, hogy a két Quad HD panel megfelelő frissítési gyakorisággal történő meghajtásához igen komoly grafikus teljesítményre lesz szükség. Viszonyításképpen, az emlegetett Oculus VR-szemüveghez, a gyártó blogposztja szerint egy legalább Nvidia GTX 970 vagy AMD 290-es szériájú grafikus kártyára, 8 gigabájt RAM-ra és Intel Core i5 4590 processzora lesz szükség. A Rift rendszerigényei sem mondhatók tehát alacsonynak, a StarVR ugyanakkor több mint kétszer nagyobb felbontásával a játékosok túlnyomó része számára irreálisan magas követelményeket támaszthat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról