Szerző: Bodnár Ádám

2014. november 17. 11:01

Visszatérhet a lakossági piacra a Nokia

A Nokia szerint a márkaneve még mindig elég jól cseng a piacon ahhoz, hogy a licenceléséből komoly bevételre lehessen szert tenni. A vállalat megfontolja, hogy lehetővé tegye más cégek számára a Nokia brand használatát.

Mióta a Nokia megszabadult a veszteséges telefongyártástól, a cég valósággal szárnyra kapott. Pénteken tartott elemzői tájékoztatóján az immár a mobilhálózati berendezésekre koncentráló vállalat derűs kilátásokat fogalmazott meg 2015-re és megemelte profitelőrejelzését is.

Jövőre a vállalat minden üzletágánál növekedést vár, a hálózati üzletágnál pedig a piaci átlagot felülmúló ütemű bővülésre van kilátás. Ugyan a mobilszolgáltatók szegmenséből befolyó bevétel nemigen fog változni, a vállalat ezeken a cégeken kívül másokat is célba vesz már hálózati berendezéseivel, például médiaszolgáltatókat, közműveket vagy rendfenntartó szervezeteket. A Nokia berendezésgyártó részlege emellett egyre inkább a szoftverekre és a szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt, amelyeken nagyobb nyereség érhető el mint a termékeken. Ennek eredményeképp 2015-re a részleg nyereséghányada a korábban várt 5-10 százalék helyett 8-11 százalék lehet.

Rajeev Suri

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Rajeev Suri elnök-vezérigazgató az elemzői tájékoztatón arról is beszélt, a Nokia márkaneve továbbra is jól cseng a lakossági piacon és a vállalat foglalkozik azzal a lehetőséggel, hogy visszatérjen ide. A cég azonban nem gyártóként kíván jelen lenni a piacon, hanem a márkanevét licencelné más vállalatok számára. A jövőben így ismét érkezhetnek a piacra például Nokia telefonok, de a finn vállalat szerint nem csak telefongyártók, hanem más vállalatok számára is nyitott lenne a lehetőség a Nokia brand licencelésére. "Ez nem érzelmi kérdés" - mondta Suri.

Amint az ismert, miután a Microsoft felvásárolta a Nokia telefongyártó részlegét, beszüntette a Nokia márkanév használatát, mivel az ezzel kapcsolatos jogokat nem szerezte meg. Így a redmondiak által a közelmúltban bemutatott Lumia okostelefonok már nem Nokia néven érkeztek. A Nokia az ezredfordulót követően a világ legértékesebb márkanevei közé számított, mára azonban nincs az első százban sem a Forbes listáján. Az Interbrand szerint 2014-ben a világ 98. legértékesebb márkája a Nokia, ami 2013-ban az 57. helyen, 2012-ben pedig a 14. helyen volt a listán, azt megelőzően pedig a 8. helyet szerezte meg.

Több évtizedes mobilipari jelenlétét nem csak a márkanév licencelésével próbálja meg kiaknázni a Nokia, hanem kiterjedt szabadalmi portfóliójára is erőteljesen építene. A Nokiának van ugyanis az egyik legtöbb szabadalma a mobiliparban, a cég kinyilvánított célja, hogy ezekből bevételt lásson. "Még nem aknáztuk ki teljesen a szabadalmi portfóliónkat" - mondta Rajeev Suri. A Nokia folyamatosan keresi a lehetőségeket az iparági szereplőkkel a szabadalmai értékesítésére, és nem fog visszahőkölni a jogi eljárásoktól sem, amennyiben ez szükséges, tette hozzá Suri.

 

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról