Szerző: Vörös Péter

2001. június 6. 07:57

Kínai mobiltelefon gyártók összefogása a piaci részesedés növelése érdekében

[AsiaBizTech] 17 kínai mobiltelefon gyártó cég összefogásáról van szó, amelynek célja a külföldi márkák elleni sikeresebb küzdelem. A szövetség neve China Mobile Communications Association és részt vesznek benne a legnagyobb kínai mobiltelefon gyártók. Az összefogás területei: technológiai kutatás-fejlesztés, beszállítói csatornák és disztribúciós hálózatok.

A több, mint 100 millió mobiltelefon felhasználóval Kína a világ második legnagyobb mobiltelefon piaca. A helyi cégek piaci részesedése kevesebb, mint 10%. A kínai piacon a vezető helyeken csupa jól ismert, nyugati cég áll: Nokia, Motorola, Siemens és Ericsson - közülük bármelyik piaci részesedése nagyobb, mint a helyi gyártók összesített piaci részesedése.

"Egységben az erő", mondta Gui Shiyong a szövetség fő szponzorának elnöke, "a nemzetközi cégek elleni versenyhez mindenképpen szövetkezniük kell a kínai gyártóknak". Gui szerint a helyi vállalatok összefogása egyben jó hatással lesz a versenyre is a piacon: csökkennek a költségek, javul a technológia és több vevő fog hazai márkájú mobiltelefont vásárolni.

Az első hazai gyártású mobiltelefon három évvel ezelőtt készült el Kínában. Gui várakozásai szerint a helyi mobiltelefon gyártó cégek hamarosan több, mint 50%-os piaci részesedéshez fognak jutni, mivel jobban megértik a helyi piacot, alacsonyabbak a költségeik és a vevőszolgálat terén is előnyük van.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról