Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 15. 11:47

Streaming-piacteret indíthat a YouTube

Ismét felreppentek a pletykák, hogy saját, kvázi streaming-piacteret indítana a világ legnagyobb videomegosztó-szolgáltatása, a YouTube. Ebben a nézők az elképzelések szerint úgy válogathatnának a különböző streamingszolgáltatók között, mintha éppen egy-egy applikációt vásárolnának egy alkalmazás-piactérről.

Olyan új szolgáltatás bevezetésén dolgozik a YouTube, melynek segítségével a platform felhasználói a YouTube applikáción keresztül fizethetnének elő különféle online streamingszolgáltatásokra, online videotékák katalógusára - írja bennfentes forrásaira hivatkozva a Wall Street Journal

A tervek megvalósításával kapcsolatos piaci egyeztetések, munkálatok hosszú hónapok óta zajlanak, legalábbis az első, erről szóló értesülések még 2020-ban láttak napvilágot, a tulajdonos Alphabet illetékesei pedig nemrég leszögezték, hogy szerintük a YouTube kitűnő disztribúciós csatorna lehet az SVOD-szolgáltatók számára, az ökoszisztémába pedig jól illene ez a fajta értékesítési modell.

streaming

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

A hasonló partneri megállapodások egyébként nem számítanak teljesen újkeletűnek (az HBO Max például 4,5 millió előfizetőt köszönhet az Amazon Channels-nek), a YouTube belépése ebbe a szegmensbe azonban a szolgáltatás puszta méreteiből fakadóan meghatározhatja egy új korszak kezdetét is akár. A szolgáltatásnak jelenleg ugyanis több mint kétmilliárd aktív felhasználója van havonta, rendelkezik egy technológiai szempontból kiforrott applikációval, illetve a legtöbb streamer tartalom hivatalos előzetese is megtalálható rajta, ami remek upselling lehetőséget kínál.

A YouTube-nak ugyanakkor a siker érdekében meg kell győznie a streamingszolgáltatókat arról, hogy azok ne ellenségként, illetve piaci ellenfélként, hanem partnerként tekintsenek rá, illetve nem utolsósorban meg kell egyezni velük valamiféle bevételmegosztásos modellben. Erre vélhetően a kisebb szolgáltatók a nagyobb láthatóság kedvéért hajlandóbbak lehetnek, de a streamingpiac újabban meglehetősen borúsnak tekintett kilátásai miatt idővel a nagyobb piaci szereplők is úgy tekinthetnek majd rá, mint a növekedés egyik lehetőségére.

Ezzel lényegében az alkalmazás-piactereknél ismert modell valósulhatna meg az SVOD-piacon is, melynek már vannak bizonyos előjelei (az Apple és az Amazon már próbálja szárnyait bontogatni ezen az új piacon). Ha minden a tervek szerint alakul, a YouTube streaming-piactere még idén elindulhat.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

3

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.