Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 15. 11:47

Streaming-piacteret indíthat a YouTube

Ismét felreppentek a pletykák, hogy saját, kvázi streaming-piacteret indítana a világ legnagyobb videomegosztó-szolgáltatása, a YouTube. Ebben a nézők az elképzelések szerint úgy válogathatnának a különböző streamingszolgáltatók között, mintha éppen egy-egy applikációt vásárolnának egy alkalmazás-piactérről.

Olyan új szolgáltatás bevezetésén dolgozik a YouTube, melynek segítségével a platform felhasználói a YouTube applikáción keresztül fizethetnének elő különféle online streamingszolgáltatásokra, online videotékák katalógusára - írja bennfentes forrásaira hivatkozva a Wall Street Journal

A tervek megvalósításával kapcsolatos piaci egyeztetések, munkálatok hosszú hónapok óta zajlanak, legalábbis az első, erről szóló értesülések még 2020-ban láttak napvilágot, a tulajdonos Alphabet illetékesei pedig nemrég leszögezték, hogy szerintük a YouTube kitűnő disztribúciós csatorna lehet az SVOD-szolgáltatók számára, az ökoszisztémába pedig jól illene ez a fajta értékesítési modell.

streaming

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A hasonló partneri megállapodások egyébként nem számítanak teljesen újkeletűnek (az HBO Max például 4,5 millió előfizetőt köszönhet az Amazon Channels-nek), a YouTube belépése ebbe a szegmensbe azonban a szolgáltatás puszta méreteiből fakadóan meghatározhatja egy új korszak kezdetét is akár. A szolgáltatásnak jelenleg ugyanis több mint kétmilliárd aktív felhasználója van havonta, rendelkezik egy technológiai szempontból kiforrott applikációval, illetve a legtöbb streamer tartalom hivatalos előzetese is megtalálható rajta, ami remek upselling lehetőséget kínál.

A YouTube-nak ugyanakkor a siker érdekében meg kell győznie a streamingszolgáltatókat arról, hogy azok ne ellenségként, illetve piaci ellenfélként, hanem partnerként tekintsenek rá, illetve nem utolsósorban meg kell egyezni velük valamiféle bevételmegosztásos modellben. Erre vélhetően a kisebb szolgáltatók a nagyobb láthatóság kedvéért hajlandóbbak lehetnek, de a streamingpiac újabban meglehetősen borúsnak tekintett kilátásai miatt idővel a nagyobb piaci szereplők is úgy tekinthetnek majd rá, mint a növekedés egyik lehetőségére.

Ezzel lényegében az alkalmazás-piactereknél ismert modell valósulhatna meg az SVOD-piacon is, melynek már vannak bizonyos előjelei (az Apple és az Amazon már próbálja szárnyait bontogatni ezen az új piacon). Ha minden a tervek szerint alakul, a YouTube streaming-piactere még idén elindulhat.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.