Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 11. 08:28

Frissítve: Előzött a Disney, durva áremelést tervez a cég

Óriásit mentek az előző negyedévben a Walt Disney médiabirodalomhoz tartozó Disney+, Hulu és ESPN streaming platformok, a cég ezzel együtt jelentős áremelést lengetett be.

Immár a Walt Disney Company a világ legnagyobb streamingszolgáltatója, legalábbis az ügyfélszám alapján, miután a médiakonglomerátumhoz tartozó havi előfizetéses streaming platformok (Disney+, Hulu, ESPN+) teljes előfizetői bázisa átlépte a 221 milliós határt, ezzel egymillióval ráverve a rivális Netflixre. A Netflix szerint azonban a két szolgáltató által kommunikált szám nem hasonlítható össze, mivel a cégnek a Disney-vel ellentétben nincsenek csomagajánlatai, melyeket utóbbi több különálló ügyfélként (előfizetésként) tüntet fel.

A Disney-nek a történelmi mérföldkőhöz nagyjából öt évre volt szüksége, a Walt Disney ekkor tette ugyanis le az alapjait egy új, kifejezetten a Netflix riválisának szánt streamingszolgáltatásnak, melynek tartalmi gerincét többek közt Star Wars és Marvel filmek és sorozatok adták.

Bár a Disney+ indulásakor ezek még nem voltak számottevő mértékben jelen, a cég idővel mindig tudott újabb, húzócímnek számító exkluzívokat előhúzni a tarsolyból, melyek megalapozták a hosszú távú növekedést.

kenobi
jelenet az obi-wan kenobi sorozatból (forrás: Disney+)

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ehhez hozzájárult még a Disney+ globális terjeszkedési politikája is, melynek köszönhetően a piacok száma 2020-ban jelentős mértékben növekedett, a tavalyi, lassú bővítést pedig idén újabb nagyobb hullám követte, így a Disney+ június 14-én elérhetővé vált többek között Kelet-Európában, így Magyarországon is.

A rekord előfizetőszám-bővülést segítette az is, hogy az előző negyedév a tartalomkínálatot tekintve is erősnek bizonyult, így ekkor jelent meg a kínálatban az Obi-Wan Kenobi kalandjait feldolgozó hatrészes sorozat, illetve a Ms Marvel is. A cég harmadik üzleti negyedévében a Disney+ szolgáltatás ezzel elérte a 152 milliós előfizetői bázist, a Hulu és ESPN+ ügyfelekkel együtt pedig az abszolút rekordnak számító 221 milliót, mely a streamingpiac élére repítette a cégcsoportot.

Az előfizetőknek ugyanakkor kevés okuk van az örömre, a szolgáltató ugyanis a fentiekkel párhuzamosan bejelentette, hogy decemberen mintegy 38%-kal, havi 10,99 dollárra emeli a reklámmentes Disney+ csomag előfizetési díját, illetve a régiónkban nem elérhető Hulu és ESPN szolgáltatások előfizetési díjai is nőnek az év hátralévő részében. A szintén decemberben érkező, reklámokat tartalmazó csomag havi díja 7,99 dollár lesz.

Ennek egyik oka alighanem az, hogy a Disney+ platform továbbra is veszteséget termel (az előző negyedévben például 1,1 milliárd dollárnyi mínuszba futott a részleg) - az anyacég legkorábban 2024-ban számol azzal, hogy a szolgáltatás üzemeltetése nyereségessé válik.

Frissítés (08.12): A Netflix kommunikációs partnere péntek délután arra hívta fel a figyelmünket, hogy a Disney és a Netflix előfizetőszámával kapcsolatos direkt összehasonlítás nem lehetséges, mivel a Disney a kizárólag csak az Egyesült Államokban elérhető, más szolgáltatásokat is tartalmazó csomagok (bundle) esetében két vagy három előfizetéssel számol a csomag tartalmától függően.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról