Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 11. 08:28

Frissítve: Előzött a Disney, durva áremelést tervez a cég

Óriásit mentek az előző negyedévben a Walt Disney médiabirodalomhoz tartozó Disney+, Hulu és ESPN streaming platformok, a cég ezzel együtt jelentős áremelést lengetett be.

Immár a Walt Disney Company a világ legnagyobb streamingszolgáltatója, legalábbis az ügyfélszám alapján, miután a médiakonglomerátumhoz tartozó havi előfizetéses streaming platformok (Disney+, Hulu, ESPN+) teljes előfizetői bázisa átlépte a 221 milliós határt, ezzel egymillióval ráverve a rivális Netflixre. A Netflix szerint azonban a két szolgáltató által kommunikált szám nem hasonlítható össze, mivel a cégnek a Disney-vel ellentétben nincsenek csomagajánlatai, melyeket utóbbi több különálló ügyfélként (előfizetésként) tüntet fel.

A Disney-nek a történelmi mérföldkőhöz nagyjából öt évre volt szüksége, a Walt Disney ekkor tette ugyanis le az alapjait egy új, kifejezetten a Netflix riválisának szánt streamingszolgáltatásnak, melynek tartalmi gerincét többek közt Star Wars és Marvel filmek és sorozatok adták.

Bár a Disney+ indulásakor ezek még nem voltak számottevő mértékben jelen, a cég idővel mindig tudott újabb, húzócímnek számító exkluzívokat előhúzni a tarsolyból, melyek megalapozták a hosszú távú növekedést.

kenobi
jelenet az obi-wan kenobi sorozatból (forrás: Disney+)

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

Ehhez hozzájárult még a Disney+ globális terjeszkedési politikája is, melynek köszönhetően a piacok száma 2020-ban jelentős mértékben növekedett, a tavalyi, lassú bővítést pedig idén újabb nagyobb hullám követte, így a Disney+ június 14-én elérhetővé vált többek között Kelet-Európában, így Magyarországon is.

A rekord előfizetőszám-bővülést segítette az is, hogy az előző negyedév a tartalomkínálatot tekintve is erősnek bizonyult, így ekkor jelent meg a kínálatban az Obi-Wan Kenobi kalandjait feldolgozó hatrészes sorozat, illetve a Ms Marvel is. A cég harmadik üzleti negyedévében a Disney+ szolgáltatás ezzel elérte a 152 milliós előfizetői bázist, a Hulu és ESPN+ ügyfelekkel együtt pedig az abszolút rekordnak számító 221 milliót, mely a streamingpiac élére repítette a cégcsoportot.

Az előfizetőknek ugyanakkor kevés okuk van az örömre, a szolgáltató ugyanis a fentiekkel párhuzamosan bejelentette, hogy decemberen mintegy 38%-kal, havi 10,99 dollárra emeli a reklámmentes Disney+ csomag előfizetési díját, illetve a régiónkban nem elérhető Hulu és ESPN szolgáltatások előfizetési díjai is nőnek az év hátralévő részében. A szintén decemberben érkező, reklámokat tartalmazó csomag havi díja 7,99 dollár lesz.

Ennek egyik oka alighanem az, hogy a Disney+ platform továbbra is veszteséget termel (az előző negyedévben például 1,1 milliárd dollárnyi mínuszba futott a részleg) - az anyacég legkorábban 2024-ban számol azzal, hogy a szolgáltatás üzemeltetése nyereségessé válik.

Frissítés (08.12): A Netflix kommunikációs partnere péntek délután arra hívta fel a figyelmünket, hogy a Disney és a Netflix előfizetőszámával kapcsolatos direkt összehasonlítás nem lehetséges, mivel a Disney a kizárólag csak az Egyesült Államokban elérhető, más szolgáltatásokat is tartalmazó csomagok (bundle) esetében két vagy három előfizetéssel számol a csomag tartalmától függően.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

3

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.