Jövőre teljesen megújul az HBO Max
Három évvel az indulását követően mind tartalmi, mind technológiai szempontból megújul a Warner Bros. Discovery égisze alá tartozó HBO Max streamingszolgáltatás, melynek különösen viszontagságossá vált a sorsa az elmúlt hónapokban.
A jelenlegi formájában megszűnik, illetve megújul a jövő év közepén (régiónkban csak 2024-ben) a Warner Bros. Discovery kiadóhoz tartozó HBO Max streamingplatform - jelentette be a kiadó vezetője, David Zaslav a cég negyedéves üzleti eredményeinek tegnapi ismertetését követően. Az új platform tartalmi és műszaki szempontból is sokat változhat majd a jelenlegi szolgáltatáshoz képest, ahogy az előfizetőszám alapján a világ harmadik legnagyobb online előfizetéses streamingszolgáltatója próbálja versenyképességét megőrizni az egyre kiélezettebb körülmények között.
Az HBO Max körüli állóvizet a Warner Bros. Discovery akvizíció lezárását követően szinte azonnal felkavarta az új vezetés. A menedzsment a tartalomkínálatot érintően hamar drasztikus döntéseket hozott, mely a magyar piacon különösen nagy port kavart, miután a platformról eltűnt több nagy nézettségű hazai produkció. A tartalomkínálat nemzetközi megnyírbálásának így áldozatul esett többek között Besúgó című sorozat, illetve az Aranyélet széria harmadik évada is.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A tartalmi felhozatalt érintő legdrasztikusabb változás csak ez után következett, amikor a stúdió augusztus elején úgy döntött, nem kerül be a repertoárba a Batgirl című film, melyet eredetileg fontos HBO Max exkluzívnak szánt a Warner Bros. Discovery. Végül azonban a hivatalos indoklás alapján a tesztvetítések során érkező rendkívül negatív visszajelzések miatt úgy döntöttek, nem mutatják be a filmet, dacára annak, hogy eddig több mint 90 millió dollárt költött rá a cég.
Zaslav a kiadócég tegnapi befektetői konferenciahívása során igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, hogy a tartalomkínálatra nem várnak további, hasonlóan drasztikus átalakítások, ugyanakkor elismerte, hogy míg az HBO Max versenyképes katalógussal rendelkezik, addig a technológiai háttérre ez nem feltétlenül mondható el, ebből kifolyólag pedig a felhasználói attitűd sincs feltétlenül az elvárt szinten.
Éppen ezért a cégvezetés úgy döntött, hogy az HBO Max és a szintén a kiadóhoz tartozó Discovery+ SVOD-platformot mind tartalmi, mind technológiai alapokon átgyúrja, összeolvasztja, az új szolgáltatás pedig elsősorban a Discovery+ alapjaira épít majd. A kissé ködös megfogalmazásokból az egyelőre nem világos, hogy az utóbbi hónapokban meglehetősen megtépázott HBO Max márkanév marad-e az összevont szolgáltatásnál, vagy egy új brandet vezet be a kiadóvállalat a 2020 májusában indult eredeti név helyett.
A Warner Bros. Discovery egyébként globálisan jelenleg 92,1 millió felhasználóval rendelkezik a különböző streaming platformjain, a vállalat az elmúlt negyedévben azonban mindössze 1,7 millió új előfizetőt gyűjtött. A társaság a második negyedévben - elsősorban a két cég összeolvadásához köthető kedvezőtlen folyamatoknak köszönhetően - 3,4 milliárd dolláros veszteségbe csúszott.