Szerző: Koi Tamás

2021. január 8. 11:07

Az egész műszerfalat beborítja a Mercedes gigantikus kijelzője

A Tesla korábban gigantikusnak tűnő, 17 hüvelykes infotainment-kijelzője valósággal eltörpülhet majd a Mercedes idén megjelenő EQS elektromos szedánjaiban megjelenő Hyperscreenhez képest, melyet a héten mutatott be a Daimler.

Gyakorlatilag az egész műszerfalborítás egyetlen érintőkijelző lesz a Mercedes idén megjelenő luxus elektromos szedánjában, az EQS-ben, jelentette be csütörtökön a Daimler AG vezérigazgatója, Ola Kallenius. A Hyperscreennek nevezett megoldás a két A oszlop közötti teljes teret kitöltheti majd, képátlója pedig így körülbelül 56 hüvelyk lesz - ezzel bár nem a hagyományos, téglatest formát követve ugyan, de messze ez lesz a legnagyobb infotainment-kijelző az autóiparban.

A Hyperscreen az autógyártó szerint a második generációs Mercedes-Benz User Exprience (MBUX) infotainment rendszer alapja lesz, melynek egyik célja, hogy a fizikai gombok teljesen eltűnjenek az autóból, még akkor is, ha azok egyébként bizonyos esetekben (pl. klímavezérlés, lámpák kapcsolása) biztonságosabb megoldásnak tűnnek a teljesen érintés vagy gesztusvezérelt rendszerekhez képest. Az MBUX új generációja éppen ezért a hangutasítások mellett intuitív, mesterséges intelligencia által vezérelt tartalommenedzsmenttel igyekszik segíteni, hogy a vezetők ne vesszenek el a beállítások között és a lehető legnagyobb mértékben az útra tudjanak koncentrálni.

01:11
 

EQS with Unique MBUX Hyperscreen: The Big In-Car Cinema

Még több videó

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Mercedes szerint a Hyperscreen az óriási képfelület révén kiküszöböli egyben azt is, hogy a sofőröknek a legkülönfélébb almenükben kelljen bolyonganiuk bizonyos funkciók vagy beállítások elővarázsolásához, a nagy felületre ugyanis eleve több és részletesebb információ, opció fér el, ráadásul ezek szituáció- és kontextus-alapon kerülnek automatikusan a sofőr látóterébe.

A Hyperscreenhez a pontos haptikus visszajelzés érdekében összesen 12 rezgőmotor tartozik majd, az éleken lekerekített üvegfelületre pedig két védőréteget helyeznek el, melyek csökkentik a tükröződést és egyszerűbbé teszik a tisztítást. 

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról