Szerző: Hlács Ferenc

2020. április 16. 12:30

Alkalmazottainak ötödétől válik meg a GoPro

A koronavírus járvány miatt kezd leépítésekbe a cég, termékeit pedig közvetlenül árulja majd a vásárlóknak. A döntés értelmében több mint 200 dolgozó távozik az akciókamera-gyártótól.

A GoPrót is fájdalmasan érinti a koronavírus járvány, a vállalat globális átszervezésekre kényszerült, és világszerte alkalmazottainak több mint ötödétől búcsúzik el. Az elmúlt években hányatott sorsú vállalat, amelynek 2016-os drónpiaci rajtja is kudarccal végződött, tavaly erőre kapni látszott, főként a Hero 7 kamerák népszerűségének hála, a COVID-19 járvány okozta krízishelyzet azonban most ismét nehéz helyzetbe hozta a céget, akárcsak a szegmens sok más szereplőjét.

A GoPro közleménye szerint a járvány az elmúlt hónapokban erősen megtépázta disztribúciós hálózatát, ami miatt idén fokozatosan átáll a vásárlók felé történő közvetlen értékesítésre - ettől a cég egyben nagyobb nyereséget is remél. A döntés miatt viszont dolgozóinak több mint 20 százalékától válik meg, ami több mint 200 embert jelent, ezzel párhuzamosan pedig a vállalat öt régióban irodaterületeit is csökkenti. A sales és marketingköltségeket is visszanyesi a vállalat, mind 2020-ban mind pedig a következő időszakokban. A cég mindezekkel 100 millió dollárral tervezi csökkenteni a 2020-as évre vonatkozó kiadásait, 2021-ben pedig 250 millió dollárt spórolna meg működési költségeiből.

Ilyen egy rendkívül kompakt és rugalmas ipari PC (x)

Új ultra kompakt taggal bővült a Beckhoff ipari PC-kből álló termékcsaládja.

Ilyen egy rendkívül kompakt és rugalmas ipari PC (x) Új ultra kompakt taggal bővült a Beckhoff ipari PC-kből álló termékcsaládja.

Mindez persze még nem jelenti, hogy a gyártó akciókamerái minden boltból eltűnnek, ahogy a cég fogalmaz, termékei a vezető áruházakban továbbra is ott lesznek azokban a régiókban, ahol a felhasználók továbbra is az offline vásárlást részesítik előnyben - arra ugyanakkor a vállalat nem tért ki, hogy ez pontosan mely országokat jelenti.

A fő hangsúly azonban a későbbiekben a GoPro.com felületére helyeződik majd át, ahonnan a cég közvetlenül árusítja kameráit és kiegészítőit. A felület egyébként már most is az eladások jól látható szeletéért felel, az Európai piacokról származó bevétel több mint 20 százaléka folyt be a céghez az online felületen bonyolított vásárlásokból, és az Egyesült Államokban is közel 20 százalék volt ez az érték. A váltás a jelenlegi krízishelyzetben érthető lépés, hiszen sok esetben bezárni kényszerültek a GoPro kameráit is értékesítő fizikai üzletek - az persze kérdéses, meddig marad ez a helyzet a cég főbb piacain.

A leépítések nem érintik a GoPro termékeire vonatkozó ütemtervét, a vállalat szerint az idei hardverek, szoftverek és más szolgáltatások is az eredetileg tervezett menetrend szerint jelennek majd meg.

a címlapról