:

Szerző: Hlács Ferenc

2019. április 8. 12:10

Reklámokat csempészett az Android TV indítófelületére a Google

A hirdetések számos gyártó tévéin feltűntek, azoktól egyelőre nem lehet megszabadulni. A Google szerint pilot projektről van szó, így kérdés, véglegesnek szánja-e a reklámokat.

Hirdetések tűntek fel az utóbbi napokban számos androidos okostévé felületén - számolt be az XDA Developers. Mint kiderült, a reklámokat a Google a tévékre szabott rendszer legutóbbi frissítésével csempészte az eszközökre, méghozzá mindjárt az indítófelületre. A váratlan hirdetések felbukkanását a legtöbben nem meglepő módon negatívan fogadták, különösen mikor a kéretlen reklámok adott esetben több ezer dolláros televíziókon bukkantak fel.

A hirdetések egy újonnan megjelent, "Promotional Channels" menüsáv alatt jelentek meg az Android TV alkalmazásindító felületén, számos készüléken, a Sony okostévéitől a Xiaom Mi Box 3-on és az Nvidia Shield TV-n át számos modellig. Noha egy Reddit felhasználó arról számolt be, hogy saját eszközén az Android TV Core Services alkalmazás frissítéseinek törlésével meg tudott szabadulni a hirdetésektől, ezzel azonban értelemszerűen minden, a frissítéssel érkező javítást is törölt - ráadásul más felhasználók már arról számoltak be, készülékükről ezzel a módszerrel sem sikerült kigyomlálni a reklámokat.

 andrtvil

A felhasználók általános felhördülésére reagálva a Google is megszólalt az ügyben, noha a vállalat csak annyit nyilatkozott, egy "pilot program" keretében vizsgálja a szponzorált tartalmak megjelenítését az indítófelületen. A tartalmak kapcsán a Sony weboldalán is felbukkant egy FAQ aloldal, ahol a gyártó siet kiemelni, hogy a hirdetésekért felelős csatornát a Google kezeli, és hogy az abban megjelenő tartalmakat nem lehet manuálisan eltávolítani. A cég a szponzorált csatorna teljes kikapcsolásához a korlátozott felhasználói profil használatát javasolja - ez persze érthető módon a legtöbbek számára nem kielégítő megoldás.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Az Nvidia Shield TV felhasználók ugyanakkor úgy néz ki örülhetnek: a gyártó Ars Technica által idézett nyilatkozata szerint nem kellene, hogy a reklámok megjelenjenek készülékein, akiknél  pedig a szponzorált sáv mégis felbukkan, az vélhetően az Apps Spotlight Google Play csatornán keresztül történik - amely a beállítások között kikapcsolható.

Az okostévéken már korábban más cégektől is láthattunk hasonló próbálkozásokat, ilyen a Xiaomi is - noha a vállalat épp a múlt héten tett ígéretet a felületein futó reklámok eltávolítására. A hirdetések a Samsung saját rendszerét futtató tévéktől sem idegenek, a koreai cég ugyanakkor az Nvidiához hasonlóan lehetővé teszi, hogy a felhasználók kikapcsolják azokat.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 09:10

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.