Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. július 3. 09:39

Megveszi a 4iG az egyetlen hazai virtuális mobilszolgáltatót

A 4iG Távközlési Holding Zrt. adásvételi megállapodást kötött az országos virtuális mobilszolgáltató Netfone Telecom Kft. 99 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról. A cég a hazai piac igazi rejtőzködő szereplője volt, pedig megvolt mindene hozzá, hogy igazán nagyra nőjön.

Új tulajdonoshoz kerül a Netfone nevű virtuális mobilszolgáltató, mely két hazai partnerrel, a One-nal és a Magyar Telekommal is nagykereskedelmi szerződést kötött korábban, illetve mindenkinél tovább húzta a magyar mobiltávközlési piacon MVNO-ként (országos virtuális mobilszolgáltató, azaz Mobile Virtual Network Operator). Az MVNO 99 százaléka a 4iG Csoport távközlési portfólióját összefogó 4iG Távközlési Holding Zrt. tulajdonába kerül, hogy a cégcsoport közleménye szerint a felvásárlással bővíteni tudja ügyfélkörét, és tovább erősítse pozícióját a hazai távközlési piacon.

Az akvizíciót követően a Netfone Telecom Kft. önálló vállalatként működik tovább, miközben a 4iG Csoport a továbbiakban is biztosítja a működéshez szükséges hálózati infrastruktúrát, technológiai támogatást és pénzügyi hátteret. A tranzakció nem érinti a Netfone Telecom ügyfeleit, akik a szolgáltatásokat továbbra is változatlan formában vehetik igénybe. A tranzakció lezárásához még a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyása szükséges.

mvno

A Netfone Telecom Kft. 2014 októberében jelentette be, hogy virtuális mobilszolgáltatóként piacra lép Magyarországon. A One Magyarország nagykereskedelmi partnereként – többek között – a vállalat hálózati infrastruktúráját használja szolgáltatásai biztosításához. A felek együttműködése a tranzakció lezárását követően a 4iG Csoporton belül folytatódik. 

A megállapodásról szóló közleményben közölt információk szerint a virtuális mobilszolgáltató most már 100 ezer ügyféllel, országosan 400 üzletkötő partnerrel, illetve több, mint 200 viszonteladó üzlettel, úgynevezett „GSM” bolti hálózattal rendelkezik.

A Netfone az elmúlt években főleg a sajátmárkás SIM-kártyáival, versenyképes tarifáival és digitálisan optimalizált ügyfélkiszolgálásával vált meghatározó szereplővé, és elsősorban azokat a magánszemélyeket és kisvállalkozásokat célozza meg, akik egyszerűen és gyors ügyfélkezeléssel szeretnék intézni mobilkommunikációs ügyeiket.

Fordulóponthoz értünk. A próbaidőszaknak vége, ez már karrier szempontból is véresen komoly játék. Ráadásul mindenkit érint az informatikában!

a címlapról

BROWSER

0

AI-böngészővé alakítja a Microsoft az Edge-t

2025. július 29. 14:20

A Perplexity és az OpenAI után a Microsoft is bejelentette saját megoldását az Edge szolgáltatáson belül, mely a több lépésből álló webes navigációt és interakciókat segít automatizálni.