HWSW

A Samsung önvezető autói is kigördülnek Dél-Korea útjaira

Zöld utat kaptak a Samsung kísérleti autói Dél-Koreában, a cég önvezető rendszereivel szerelt Hyundai modellek már éles körülmények között is tesztelhetők.

A Samsung is sebességbe teszi önvezető autós fejlesztéseit: miután a vállalat megkapta az engedélyt a dél-koreai hatóságoktól, megkezdheti technológiájának tesztelését az ország útjain. Ezzel a vállalat nem csak az olyan riválisokkal szállhat szembe, mint a területen már régóta aktív fejlesztéseket és éles teszteket is végző Uber, vagy az úttörőnek számító Google, de mára ellenfelei között tudhatja nagy mobilpiaci vetélytársát az Apple-t is, amely ugyancsak néhány héttel ezelőtt kapta meg az engedélyt, hogy önvezető technológiával felszerelt autókat tereljen a kaliforniai utakra.

Ez persze nem jelenti, hogy a vállalat autógyártásba fogna, ha a Samsung logójával jelzett járművet szeretnénk vásárolni, sajnos a jövőben is be kell majd érnünk a harckocsikkal. [1]A cég a komplett autók helyett kifejezetten azok önvezető rendszereinek fejlesztésére koncentrál - persze ebben a mezőnyben sincs egyedül, hasonló ambíciókkal rendelkezik az Intel is, amely márciusban mintegy 15 milliárd dollárért kebelezte be [2] a terület egyik legismertebb nevének számító Mobileyet, vagy épp a MediaTek, [3] amely tavaly szintén belépett a piacra. A koreai óriás egyébként a tesztek során egy Hyundai modellt szerelt fel fejlesztés alatt álló önvezető rendszerével.

Az Uber önvezető flottája

xEzzel a lépéssel a Samsung lett az első elektronikai vállalat Dél-Koreában, amely kormányzati engedélyt kapott a sofőr nélküli autók tesztelésére, de vélhetően messze nem az utolsó. Az autógyártók közül tavaly a Hyundai kapott először hasonló engedélyt. A helyi kormány a Financial Times szerint [4] kifejezetten igyekszik, hogy rugalmasabbá tegye a hasonló tesztelésekére vonatkozó szabályozásokat, hogy könnyebbé tegye a fejlesztők dolgát és elősegítse az új technológiák elterjedését. Noha a cég hazai pályán úttörő, globálisan, mint a fentebb sorolt versenytársak sorából látszik, viszonylag későn érkezett a versenybe. Ugyanakkor érthető, hogy az autós komponensek piacáról a cég nem akar kimaradni, hiszen elképesztő ütemben növekvő területről van szó, elég megnézni a honfitárs LG eredményeit, [5] amelyekből negyedévről negyedévre nagyobb szeletet tesznek ki az autóipart célzó termékek.

Persze nem most hallani először a Samsung törekvéseiről a szegmensben, a vállalat autós stratégiájának egyik alapkövét tavaly novemberben tette le, mikor 8 milliárd dollárért felvásárolta [6] az autóelektronikai piac egyik élharcosát, a Harmant. A cég hosszú távú célja tehát a komponensfejlesztés, beleértve a szenzorokat, a számításokért felelős modulokat és az azokon futó algoritmusokat is, illetve olyan kész rendszerek létrehozása, amelyek "még a legrosszabb időjárási körülmények között" is képesek az autók önálló, biztonságos elvezetésére.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] http://www.military-today.com/apc/samsung_techwin_mpv.htm
[2] http://www.hwsw.hu/hirek/56961/intel-mobileye-felvasarlas-adas-piac.html
[3] http://www.hwsw.hu/hirek/56487/mediatek-onvezeto-auto-platform-2017.html
[4] https://www.ft.com/content/ffeec4dc-2ee4-11e7-9555-23ef563ecf9a
[5] http://www.hwsw.hu/hirek/57176/lg-negyedeves-jelentes-2017-q1.html
[6] http://www.hwsw.hu/hirek/56412/samsung-autoelektronika-harman-felvasarlas-akvizicio.html
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/57205/samsung-onvezeto-auto-del-korea-teszt.html
Író: Hlács Ferenc (feradyr@gmail.com)
Dátum: 2017. május 08. 14:57
Rovat: high-tech