:

Szerző: Hlács Ferenc

2016. november 30. 17:14

Arcfelismeréssel figyel az elkalandozó sofőrökre a GM

Elengedhetik majd a volánt a GM következő generációs vezetéssegítő rendszerével szerelt autók tulajdonosai az autópályán, az utat azonban figyelniük kell majd - ellenkező esetben az autó sem megy tovább.

Egy lépéssel közelebb kerül az önvezető autókhoz a GM, a vállalat következő generációs vezetéssegítő rendszerével felszerelt járművekben a sofőrök már akár hosszabb időre is levehetik a kezüket a kormányról menet közben - az útról azonban továbbra sem vehetik le a szemüket. Noha hasonló megoldásokat már korábban is láthattunk, mint például a Tesla megosztó nevű Autopilot rendszere, azok jellemzően csak egy az autó kijelzőjén megjelenő üzenetben figyelmeztetik a sofőröket, hogy a vezetéssegítő rendszer használata közben is folyamatosan figyeljék az utat, illetve az autó környezetét - a gyakorlat idén több vitát is kavart, néhány, a funkció használata közben balesetet szenvedett Tesla modell kapcsán.

A GM ugyanakkor egy lépéssel tovább megy és az új rendszert használó járművekben maga győződik majd meg róla, hogy a sofőrök szeme valóban az úton van-e: az autók kamerával, illetve arcfelismerő rendszerrel figyelik a volán mögött ülő sofőröket, és ha azok elkalandoznának, netán elaludnának, a rendszer figyelmeztetést ad le hangjelzés, valamint kijelzőn megjelenő üzenet formájában, illetve a vezetőülés rezgésével. Ha a vezetőtől továbbra sem jön válasz, automatikusan megállítja az autót és bekapcsolja az elakadásjelzőt, majd kapcsolatba lép az OnStar rendszerrel - az élő diszpécsereket alkalmazó szolgáltatás egyébként ősz óta hazánkban is igénybe vehető.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A gyártó legújabb vezetéssegítő megoldása a tervek szerint első körben csak az autópályán működik majd, az a túlságosan kanyargós utakon visszaadja az irányítást a sofőrnek. A vállalat a funkció hivatalos bemutatóját egyébként idén év végére tervezte, a Reuters szerint ugyanakkor a fejlesztés elhúzódni látszik, a közönség így csak 2017-ben veheti közelebbről is szemügyre a Super Cruise névre keresztelt rendszert.

Aki követte a nyári botrányokat a Tesla háza táján, azt valószínűleg nem éri meglepetésként, hogy a vállalat igyekszik arcfelismeréssel bebiztosítani magát az új vezetéssegítő megoldás kapcsán. A gyártó a vezetéssegítő megoldása miatt többször is tűz alá került, autóinak tulajdonosai több kisebb és egy halálos kimenetelű balesetben is az Autopilotot használták. A német közlekedési hatóság még az Autopilot nevének megváltoztatását is kérte a vállalattól, mondván az félrevezető, azt sugallja a vásárlóknak, hogy a szoftver teljesen át tudja venni az irányítást az autó fölött.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 19:47

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.