Szerző: Voith Hunor

2016. június 27. 13:18:00

A YouTube is beszáll a mobilos livestreaming versenybe

A szolgáltatás eddig is kínált élő közvetítési lehetőséget, de csak a webes felületen. Mostantól mobilról, az appon keresztül is elérhető a funkció.

A mindenki által használható (persze a megfelelő mobilnetes feltételek mellett) élő okostelefonos videoközvetítés tavaly év elején kezdett igazán széles körben terjedni, amikor a Meerkat a Twitter-integráció lehetőségeit kihasználva - alapvetően az amerikai piacon - berobbant a köztudatba.

Az app lényegében jókor volt jó helyen, egyrészt az Egyesült Államokban népszerű SXSW fesztiválról is napról napra egyre többen közvetítettek vele, másrészt a hírhedt fergusoni zavargásokról is sokan jelentkeztek be így élőben - megelőzve így a legnagyobb televíziós csatornákat is.

Az alkalmazás végül nem lett világsiker - egyrészt a Twitter meglátva a potenciális üzleti lehetőséget, lényegében erőből eltaposta a Meerkatet, másrészt mint utólag kiderült, az amerikai tech sajtó is túllelkendezte a dolgot. (Az azt is remekül példázta, hogy lehet ugyan egy platform kvázi nyitott, de ha a platformtulajdonosnak szúrja a szemét az általa biztosított elérésre alapozó siker, pillanatok alatt kihúzhatja alóla a szőnyeget.)

A Twitter viszont kihasználta a lendületet, és egy sebtében végrehajtott felvásárlást követően saját élő közvetítős appot dobott piacra Periscope néven. Az persze a már meglévő több százmilliós felhasználói tábornak, a twitteres integrációnak és a házon belüli promóciós lehetőségeknek köszönhetően tényleg globális siker lett - és egyben hódító útjára indította a végfelhasználói élő közvetítést.

A Facebook sosem volt szégyenlős, ha potenciális sikerrel kecsegtető funkciók lemásolásáról volt szó, így nem is kellett sokat várni saját implementációjára. Először csak a hírességek élhettek az élő közvetítés lehetőségével, majd tavaly év végén az "egyszerű halandók" előtt is megnyílt a funkció. A világ legnagyobb közösségi oldala azóta folyamatosan csiszolja és tolja előtérbe az élő közvetítést, így amellett, hogy a hírfolyamban kiemelt fókuszt kap ez a típusú tartalom, akár folyamatos, 0-24-es közvetítésre is lehetőség van.

Hol maradt le a Google?

Mindeközben végig ott volt a YouTube, amelyen a Google már évek óta kínált élő közvetítési lehetőséget (lényegében kifogva a szelet a valahogy erről és a videojáték-közvetítésről is lemaradó, végül IBM által felvásárolt Ustream vitorlájából). A funkció azonban csak webes felületen működött, míg a livestreamingre elsődlegesen a mobileszközökön volt tömeges felhasználói igény.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Ezt a hiányosságot pótolja most a cég, a frissített mobilalkalmazásban már megjelenik ez a funkció. A Google kissé be is szólt konkurenseinek a bejelentésben, utalva arra, hogy már akkor kínált ilyen képességet a YouTube-on, amikor még "nem volt menő". A vállalat szerint az élő közvetítést egy gombnyomással, közvetlenül a már ismert YouTube appból lehet majd elindítani, és a cég azt is ígéri, hogy a videós platform alatt már bizonyított infrastruktúra miatt "gyorsabb és megbízhatóbb lesz", mint versenytársai.

A funkciót első körben csak néhány kiemelt YouTube-csatorna használhatja, de "rövidesen" szélesebb körben is elérhető lesz.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 03:55

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.