:

Szerző: Hlács Ferenc

2016. április 20. 15:20

Ilyen specifikációkkal érkezhet a turbózott PlayStation 4

Új adatok szivárogtak ki a Sony készülő konzoljáról: a név valószínűleg NEO lesz, az eszköz pedig a 4K tartalmakkal is megbirkózik majd - az átjárás ugyanakkor teljes lesz az előddel, nem lesznek NEO-exkluzív tartalmak.

Új információk láttak napvilágot a Sony generációáthidaló konzoljáról. Egy ideje már keringenek a pletykák, melyek szerint a  japán cég a PlayStation 4 felturbózott verziójának piacra dobására készül, most pedig a Giant Bomb céghez közel álló forrásai is megerősítették a korábbi híreszteléseket, az oldal továbbá néhány érdekes adatot is megszerzett az eddig többnyire PS4.5 vagy PS4K kódnéven futó konzollal kapcsolatban.

Ezek alapján a készülék még idén a boltokba kerül, az eredeti PS4-hez képest jelentősen felturbózott hardverrel. Bár az eszközben továbbra is nyolc Jaguar processzormag dolgozik majd, azok órajelét a gyártó 1,6-ról 2,1 gigahertzre emeli, GPU-téren pedig fejlettebb, Polaris-generációs AMD GCN mikroarchitektúrát találunk, amely a korábbi 18 helyett már kétszer ennyi, 36 CU-val dolgozik, 911 megahertzre állítva. Mindezek mellett a memória-sávszélesség is jelentősen megnő, a 8 gigabájt GDDR5 memória a frissített konzolban 176 helyett másodpercenként 218 gigabájttal dolgozik majd. A hírek szerint az új központi lapka 14 nanométeren készülhet majd, ugyanúgy, ahogy az AMD friss GPU-i is.

A fentiek erősen emlékeztetnek az AMD Polaris 10 Ellesmere kódnevű chipjére, amely a pletykák szerint idén a Radeon R9 480 kártyákban tűnik fel. Egy Polarisra építő GPU, nem csak a nagyobb teljesítmény, de az architektúra által biztosított alacsony TDP értékek miatt is a konzol hasznára válhat. Az új konzollal a gyártó elsősorban a 4K tartalmakat igyekszik kiszolgálni, illetve Full HD felbontás mellett biztosítana stabilabb framerate-et - ugyanakkor valószínűleg a vállalat még idén debütáló PlayStation VR virtuálisvalóság-szemüvege is profitál majd a felhizlalt erőforrásokból.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Ami a játékokat illeti, a fejlesztőknek a következőkben egy "Base Mode" nevű alapüzemmódot, valamint az új "NEO Mode-ot" is elérhetővé kell tenni a megjelenő címekben. Előbbi a korábbi PS4 hardveren való zökkenőmentes futást szolgálja, a NEO üzemmód pedig értelemszerűen felturbózott készülékeken lép életbe, amelyeken lehetővé teszi az izmosabb vas kihasználását, illetve az akár 4K felbontású megjelenítést - feltéve ha amellett a fejlesztők tartani tudják a Sony által korábban megkötött képfrissítési gyakoriságot.

A kiszivárgott adatok alapján a Sony a NEO megjelenését követően sem hagyja magára a korábbi modell felhasználóit, nem lesznek csak az új hardverre készült címek, a játékosokat az online játék során sem különíti el a cég. A PS4 támogatása tehát változatlan marad, az egyetlen különbség az lesz, hogy a NEO egyes játékokat szebben tud majd futtatni.

A jelenlegi tervek szerint az idén októbertől megjelenő játékokban már kötelező lesz a NEO mód bevezetése, a szeptember végén kiadott címek pedig elsőnapos frissítésként kapják meg azt. A fejlesztőknek természetesen a korábban kiadott játékokat is lehetőségük lesz frissíteni az új hardverhez. Hivatalos információ mindenesetre még egyáltalán nincs a frissített konzol kapcsán - ugyanakkor valószínűleg nem kell már sokat várni rá.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 01:14

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.